geishor och sushi

Detta hann jag spara i tisdags kvall innan internetpolisen totalsparrade min blogg.

Ni Hao!

Imorgon lamnar jag Shanghai, efter nastan 2 veckor. Kanns sorgligt for jag borjar verkligen gilla och lara kanna staden. Har haft en bra sista dag. Gatt pa propagandamuseum med originalposters fran kulturrevolutionen. Forst letade jag i typ 1 timme. Hamnade pa det enda konstiga stallet efter det andra. Plotsligt satt jag pa en lyxrestaurang med personal som trodde jag bokat bord. Det forstod inte alls vad jag var ute efter. Nar jag antligen hittat stallet lag det i en kallare i ett vanligt bostadshus. Inga skyltar, ingenting. Kinas skam.

Efter det akte jag till den fruktansvarda tyg och skraddarmarknaden dar jag hamtade upp min klanning. Pa vagen hem hamnade jag aterigen pa en av de dar sma gatorna utan slut med 1000 kineser och cyklar. Jag hade en modig dag sa jag bestamde mig for att ata. Hittade jordens basta matstalle dar man plockade ihop spett med gronsaker ( 50 ore styck) och olika sorters kott, fisk och nudlar ( 1 kr styck) och sen gav man dom till en tant som kokade ihop det i en slags soppa. Typ som Hotpot. Dessutom traffade jag varldens sotaste par som jag hangde med. De tyckte jag var lovely och sag ut som Avril Lavigne ( nja).

Men nu ar bloggen alive and open again. For jag ar i Japan. Efter 48 timmars helvetesresa (naja, inte enbart..) ar jag antligen i mina drommars land, Japan. An sa lange har jag hunnit ata sushi en gang och spottat 3 stycken riktiga geishor. Arigato for denna gang.

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits