sista dagen i Hong Kong

Igar var vi ute och slirade. Det var kul. Daremot trodde jag mer om HK:s nattliv. Men det var ju iofsej en tisdagkvall. Vi borjade pa den kanda bargatan men insag snart att detta inte var the place to be sa vi kollade min Wallpaperguide och hamnade bland de chica och de valbetalda. Det finns verkligen folk med pengar pa det har stallet. Jag har aldrig sett sa manga Rolexklockor och Armanibutiker forut. De finns i varje horn och de verkar ga runt. Den chica baren var schysst men passade kanske inte en backpackerbudget sa kvar blev bara vi med pengar (hehe), jag och Tom, journalist fran London. Vi trottnade dock pa den hoga RnBmusiken och forsokte hitta "the Drop", en medlemsklubb pa helgerna, mojlig att komma in pa pa vardagarna. Men den visade sig vara stangd. Vi tog en sista drink pa en liten bar med sammetssoffor dar tva trendiga Hongkongneser spelade electro.

Idag har varit den sista dagen i Hong Kong. Imorgon far jag vidare till Shanghai som jag tror kommer vara helt i min smak. "Som Hong Kong fast mer Kina" har jag fatt hora. Tror det kan bli riktigt bra.

Kommentarer:
Postat av: Heidi

Saknar dig här hemma vännen..Men snart ses vi igen =) puss

2008-03-12 @ 20:20:55

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits