jag älskade att vara i Shanghai men det är konstigt hur fort man glömmer


Igårkväll hittade jag min ryggsäck från resan under högen av bråte (läs kläder). Halvt oupp-packad och helt bortglömd. Resan i sig känns mer än avlägsen. Ändå är det bara 2,5 vecka sedan jag kom hem. Det är så himla märkligt när det blir så. Kan knappt föreställa mig att jag för tre veckor sedan gick omkring på Pekings dammiga gator bland alla gloendes kineser.

I ryggan fanns mängder av saker jag helt glömt bort. Typ alla fulsnygga vykort jag köpt ( jag samlar på sådana), kartor från varje stad ( samlar jag tydligen också på) samt en och annan gratistidning. Jag gillade verkligen That's Shanghai. Jag gillade hela Shanghai. Jag älskade Shanghai. Tokyo och Shanghai konkurrerar hos mig om titeln Asiens-bästa-storstad. Det är ett stenhårt battle. Eller så kan man helt enkelt inte jämföra de två. Jag vet inte.


image447

image448

image452

image453

image454


Kommentarer:
Postat av: sandra

Åååh men va kul... De va längesen man va där då :(..


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits