och ännu en vecka gick...

Anledningen till att jag inte bloggar på länge är att jag inte lyckas lägga in YouTubeklipp. Det är oerhört frustrerande. Förra fredagen kollade jag, Anders, Klas och Ingrid på Ika i rutan, Pippi Pelikan och gamla reklamfilmer. Otroligt kul. Barnprogrammen var helt klart bättre för, innan amerikaniseringen. Det känns lliksom ite Ryssland över det hela..

Annars har veckan innehållt jobb, massor av jobb. Jag har varit på möte inför modeveckan på Berns där vi fick höra allt om den lite halvhaltande Stockholm Fashion week (moderådet har för övrigt stämt Berns för att de tycker att de snott deras namn...) där vi blev bjudna på kinesiskt te och Dim Sum. Har blivit värsta innerätten. Något annat som är inne just nu är ju mellanöstern, baklava och Istanbul och igår var vi på orientalisk klubb på Kägelbanan och dansade till arabiska rytmer. Det var schysst faktiskt. Innan hade vi suttit hemma hos Niklas Olund och ventilerat SI.

Svenska institutet, den progressiva målgruppen och kommunikationsplattformen. Alla hyser vi någon slags hatkärlek till detta. Jag slutar om två månader och har börjat kolla lite jobb men inser hur SI verkligen har skämt bort mig. Byta musik, mode, demokratiska värderingar och SI:s otroligt politiskt korrekta plattform mot något tråkigt kommunikationsarbete i typ teknikbranschen? Det tar emot. Helt klart. Min handledare snackar webbyråer och digital kommunikation som vanligt. Själv känner jag mig lite smått ohipp och okreativ när vi hänger på fredagsöl på Söderhavet (vår fantastiska webbyrå..) men ja kanske....

Idag vaknade jag upp för att titta ut på snöklädda tak. Snart är det advent och julmarknad. Som jag har längtat!

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits