kategorin Berlin

Jag har skaffat lite nya kategorier på bloggen. Det kan vara lite klurigt det där med indelning ibland men jag ser det som en ständig utveckling (oj vad det lät som att jag tar det på blodigt allvar nu..). Hade exempelvis lite svårt med om jag skulle ha en kategori som hette Berlin eller om jag helt enkelt skulle lägga allt sånt under "urbant" (vilket var tanken från början). Men nu blev det en Berlin-kategori vilket kanske säger något om att jag planerar åka dit igen. Snart.

Det känns lite klichéartat att gilla Berlin så mycket. Ibland har jag lite svårt att gilla sånt som exakt alla andra gillar. Särskilt när det handlar om något som varit med ett tag. Men jag vet, det är bara tramsigt att hålla på så där. Jag är precis som alla andra unga svenskar.

Vi gillar Berlin.
Här kommer ett fotomedley.







Emma äter döner, gubbarna målar, alla hus i forna östberlin ska tydligen förvandlas från gråa till ärtiga.



Första glaset rosévin i vår - inte det sista kan jag tro.



Prenzlauer Berg.





Emma väntar på Vietnamesisk sallad på stället som inte mindre än fyra olika källor tipsade om. Bra var det.



Die mauer.





Diverse sightseeing även om vi var rätt lugna på den fronten.



Rysk brunch.



En av 99 luftballonger.



Vi gick. Långt.


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits