Trött på sociala medier & att alltid vara tillgänglig, orkar tusan inte blogga, twittra eller facebooka längre...

Skrev jag på min fejanstatusrad häromdagen (försökte göra en skärmdump, gickinte). Det är lite så det är och därför ser det så dåligt ut på uppdateringsfronten här. Jag behöver liksom inte fler måsten i mitt liv. Samtidigt är jag så delad för jag tänker (nu när jag ska starta eget & allt) att bloggen skulle kunna fungera så bra som mitt varumärke (för ett varumärke är man...) ut mot världen. Och jag älskar ju att skriva och uttrycka mig & komma på grejor.

Min tillvaro den här våren har karaktäriserats mer av kaos än någonsin förut. I samband med flytten tänkte jag lite att nu, nu ska det bli ordning - jag ska börja fila fötterna varje vecka, alltid vika kläderna fint innan jag lägger in dem i garderoben, gå upp mer än 30 minuter innan jag börjar jobba, springa två gånger i veckan, göra morgonyoga (it's never gonna happen....) aldrig ha gammal mat i kylskåpet, aldrig slänga mat heller, vara välordnad, finputsad, ha strukna kläder, kammat hår (kanske till och med någon slags frisyr?), gå och lägga mig innan 12 på natten, gå upp innan 12 på dagen på helgerna, ta vara på dagarna, träffa lagomt mycket vänner, äta frukt & grönsaker, äta mindre kött, aldrig ta tunnelbanan till jobbet......

Mitt största hinder för att leva det där välordnade (eller vad vi ska kalla det...) livet som jag inbillar mig att jag skulle må så mycket bättre av är min eviga morgontrötthet. Den tar verkligen över alla mina sinner, min kropp - mitt liv.  Morgontröttheten och min dåliga karaktär.Sen har jag haft två saker för mycket att göra också. Men snart är det slut på det.

Nu är det i alla fall vår. Häromdagen promenerade jag med Heidi runt vattnet, sen gick solen ner, det var fint ljus från bron.



Heidi har köpt mina högklackade skor. Lika bra det.






Kungsholmsstrand är inte så illa ändå.



På vår gatan finns inga affärer eller restauranger, det enda som finns är ett märkligt café som aldrig är öppet. Men fönstret skvallrar om att man kan köpa Stockholms bästa dumplings här. Ha öppet!


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits