just nu, this very moment

Envis förkylning hela veckan. Borta två dagar från jobbet - har inte hänt på evigheter. Konstig vecka men saker börjar bli bättre och idag har varit en riktigt bra dag. Jag brunchade med Emma på Mississippi men sen har jag bara legat hemma, haft tid till att fundera och bara vara. Hyrde tre filmer, Mamma Mia, Fishy och En förlorad värld men har bara sett Mamma Mia än så länge, var väl på tiden tyckte jag. Har ätit glass med krossad choklad, druckit mängder med te, surfat, beställt bokreaböcker (gamla klassiker & Long Tail, boken om den digitala revolutionen som alla snackar om) och kollat på The Vice Guide to North Korea (att jag hellre kollar på det än melodifestivalen kanske gör mig lite konstig, eller?) Sen hittade jag den här bloggen- en riktig fanatiker.
Jag har också sett flera avsnitt av The Hills idag och längtat lite till L.A. Jag säger som Carro - det finns många ställen jag hellre skulle vilja befinna mig på än här just nu. Jag undrar när nästa resa blir - det är snart ett år sedan jag var borta på riktigt (om man bortser från Barcelona i höstas) . Eller jag vet ju att jag ska till Berlin om några veckor. Men frågan är när jag kommer till en annan världsdel nästa gång. Såg förresten Vicky Christina Barcelona två gånger i veckan. Jag tyckte den var bra, älskling tyckte att den var seg. Med älskling är saker iaf väldigt bra. Han har börjat sin mäklarkarriär nu & jobbar mest hela tiden. Önskar att jag också kunde brinna så mycket för mitt jobb. Imorn ska jag kolla på en lägenhet på Kungsholmen, eventuellt en ny bostad från och med april. Med badkar. Det är bra. Hejsvejs.


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits