Sen sist

Två jobb, ett plugg, en praktikplats plus diverse annat. Ja, det är precis så galet som det låter och därför har jag inte bloggat ordentligt på evigheter. Våren har kommit (och gått, det är återigen snö på marken..) men jag har börjat använda min vårjacka från Myrorna iaf. Hurra! Men men, statistiken på bloggen är sämre än någonsin så förmodligen är det typ inte någon som bryr sig om jag bloggar eller ej.

Det är ironiskt att jag numera innehar en funktion som bloggstrateg men verkligen inte tillämpar alla de där grejorna man ska göra för ökad trafik på min egen blogg. Jag funderar på det ibland, att jag ska börja toklänka, kommentera, pinga varje inlägg & skriva om typ FRA (gäsp) men sen känner jag bara att det inte fyller någon funktion för mig. Det är inte därför jag bloggar.

Mycket bra har varit sen sist - jag har ätit crepes på Fyra Knop två gånger, uppgraderat  
Music Room till vår råcoola Spotifykampanj som sätter igång i Frankrike imorn (tyvärr behöver man ett fransk IP-nummer för att kunna se vår tredimensionella gubbe Torsten med kasettansikte & tapeinvirad kropp), varit på Vårsalongen, sett konstmamman från Familjen Annorlunda på nyupptäckt Söderhäng, ätit våffelbuffé med Emma på Strand, promenerat, ätit middag hos Christine på Rörstrandsgatan, varit ute och sprungit en gång (!) med mera.

På mediebevakningsstället kanske allt är lite bättre än vanligt. Häromdagen blev jag satt på att koda bloggar som skrivit om en viss hudvårdsprodukt (vill inte hamna i mediebevakningen själv & skriver därför inte ut märket) och då insåg jag hur ofantligt många trökiga bloggar det finns. Visst, jag förstår att min blogg också kan vara gäsp ibland när jag skriver om saker för den oinvigde men här pratar vi om folk som skriver långa listor på vilka hårprodukter de använder och lägger ut fula foton på sin duschhylla. No offense småbarnsmammor men det verkar som att många har för mycket tid. Man ser en stor majoritet av  tonåringar och 35 plus-something som bloggar om sådana här saker. Tråkigt och totalt opersonligt.

Jag & Emma åt som sagt våfflor på Strand idag och pratade om att vi är i den bästa åldern. Eller borde vara iaf. Men det börjar krypa uppåt och jag tror det kommer rassla till om ett par år. Med barn & sånt alltså, även för oss. Fast inte för mig. Jag tänker snarare sju.  

Oj, nu har jag skrivit alldeles för långt (ett bra blogginlägg ska helst inte vara mer än fem meningar långt...)

Vill bara inflika att det var så härligt i fredags. Vi AW:de på Lilla Hotellbaren och alla mina bästa var där vilket typ aldrig händer. Emma, Heidi, Ylva (som jag inte sett på typ 2 månader)  Kerstin och Emmy. Sen gick några av oss till Debaser och kollade in Jonathan Johansson. Det var en bra kväll.


Kommentarer:
Postat av: En småbarns mamma

Det stämmer. Det finns rätt mycket tid att blogga om ingenting...

2009-03-23 @ 10:47:05
Postat av: Emma

Ja. fast allt är ju relativt och det man skriver är ju ofast viktigt för en själv och inte alls "ingenting". Men jag tycker iaf det finns ngn slags gräns och jag tror banne mig den går vid hudvårdsprodukterna.

2009-03-23 @ 18:12:58
Postat av: Anonym

JAg bryr om att du skriver!!

2009-03-23 @ 19:19:13

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits