en lördag utan A...(en söndag också för den delen...)

...blev en lördag med Ingrid. Jag gillar verkligen Ingrid och Klas lägenhet.





Ingrid har sorterat alla sina böcker i färgordning. Bara en sån sak.



Vi pratade om huruvida vi ska gå på 10-år-efter-nian-återträffen och om det kristna fenomenet synd. Sen åkte vi till FÖRORTEN och konstaterade att utanför-tullarna-land är okänt för oss.  Jag berättade bland annat om chocken jag fick när jag upptäckte en tullstation och en skylt där det stod "Solna" typ 10 minuters gångväg från oss. Hela grejen känns liksom helt, overklig.  Hur långt bort bor jag egentligen?! Kungsholmsstrand, tillhör det civilisationen?



Men det var rätt coolt i förtorten.





Sen kom vi till konstskolan som har sunkat ner sitt anrika 1800-talshus så totalt att hälsomyndigheterna tvingat dem att dela lokal med Arla. Ballt.
På utställningen fanns bland annat en sittande dvärg som var gjord av något ...filtmaterial (?) med ondskefulla ögon och liten pillesnopp. Mycket obehaglig.

Idag cyklade jag & Ylva till telefonplan och Konstfack. Ljuvlig sol, ljuvlig grönska, ljuvligt vatten, ljuvlig cykel. Men jag glömde kameran. I
Anna Odells utställningsrum var det syrebrist från allt folk som ville kolla in den numera tv-kändisen till konstnär (eller vad man vill kalla henne). Kändes små-svennigt.

Nu kollar jag på partiledardebatten. Heja röda, heja gröna. hejsvejs.

Kommentarer:
Postat av: Anonym

fina ord och fina bilder. jag blev glad! att sortera och organisera sina saker och sitt liv är RÄTT. Det har jag lärt mig av Harriet...

2009-05-21 @ 15:30:11

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits