läslampa & bränd madrass

Mina inredningsambitioner går verkligen upp & ner. Just nu känner jag att nej, jag orkar inte. Den energin & de pengarna får jag lägga när vi har något eget att inreda. Jag har inte ens orkat ta ner Marilyn Monroe-tavlan. Men det största problemet är nog att vi bara har taklampor. Detta har resulterat i att jag börjat använda lampan från adventsstjärnan som läslampa på kvällen. Igår låg jag & läste Fågeln som vrider upp världen  (Haruki Murakami, fantastisk författare) ganska länge och när jag släckte tyckte jag visserligen att det luktade lite bränt men tog ingen vidare notis om det. Idag när jag kom hem frågade Anders mig varför jag hade eldat i sängen. Det var ett stort brännmärke i madrassen. Kanske borde förstått att man inte ska lägga en glödlampa direkt på sängen.

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits