måndag kväll efter tre timmar på Skatteverket

Är precis hemkommen från Skatteverket. Nu kan jag allt om skatter, avdrag, bokföring & moms. Eller inte. Det är verkligen baksidan av det annars så färgglada myntet av att starta eget. Dessutom har jag gjort fel i min preliminära självdeklaration att jag måste göra om & göra rätt. Annars måste jag betala in flera tusen i skatt redan i juni även om jag inte hunnit tjäna in en enda krona. Borde inte skatten fungera så att man betalar in först när man fått en inkomst?

Jag har verkligen hört, jag vet inte hur många gånger, "att starta eget, det är så himla enkelt, det är bara att skicka efter papper så är saken klar", typ.

Nej.


Men jag gillar grejen med avdrag.

Kommentarer:
Postat av: Ängla

Varje sak klarnar för var dag som går tycker jag. Men visst finns det även fördelar, så klart. :)

Postat av: moster

Hej!

Vad jag minns har åtminstone inte gamla moster sagt att det är så lätt. Men om man lär sig från början så går det mera automatiskt sedan.

Lycka till i regelkrånglet! kram/moster

2009-05-22 @ 13:30:43

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits