festivalsommar 2009

Utan att egentligen ha planerat för det och bara glida med strömmen blev det väldigt mycket festival över sommaren 2009. Det började på Where the Actions is i juni med regn och slutade på Popaganda i augusti, med regn. Way Out West blev årets soligaste medan Stockholms jazzfestival höll sig någonstans där mitt imellan även om jag vill minnas att söndagskvällen och Erykah Badu slutade med...regn.
Här kommer hela listan...

Sommaren bästa festival:



Alla kategorier. Med inhysning hos Annika i Linnéstaden fem minuters promenadväg till Slottsskogen, permanent solsken, Emmysällskap, snygga människor en masse och årets bästa konsert blev det väldigt svårt att slå Way Out West.



Robyn och Lykke Li står i tät strid om vem som tar hem guldet för bästa konsert. Att Robyn ändå går och vinner beror på hennes totala förmåga att överraska och chockera. Dessutom hade hon alla gäster du någonsin kan vilja ha på en spelning, Lykke inkluderad. En sagolik konsert.







Sommarens bästa festival nummer två:
Popaganda. Mest på grund av sällskapet, fabulösa Lykke Li och en och annan överraskning.



Väldigt glada var vi!

Bästa konserten i sommar nummer två:



Sommarens "det här är nog inget för mig efter allt, men det var värt ett försök".
Trots fint sällskap var Stockolms jazzfestival ingen hit för mig och Erykah Badu svek. Antar att det är jag som inte förstår.



Men vi var ett väldigt fint gäng.



Divan som inte levererade.

Where the Actions is regnade bort. Jag, Åsa och Kerstin jobbade som volontärer och under 12 timmar i sträck var vi tvungna att stå ut med vän av ordning som knappt lät oss gå på toaletten. Höjdpunkten var dock Fever Ray på lördagen som riktigt smälte in i atmosfären. Något hon inte alls lyckades lika bra med på Way Out West.


Folkvandring mot Fever Ray.




Övrigt:



Röyksopp gjorde som väntat riktigt bra ifrån sig och var helt klart värda att missa Glasvegas för.


Sommarens överraskningar:
Dr Alban och Robyn sjunger No Coke
Steve Aoki - bästa dansen.

Besvikelse:
MGMT på Popaganda. Sämre än på skiva direkt från replokalen. Öva mer nästa gång.

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits