tankar om möten, från min innergård.

Sitter och dricker kaffe på min innegård och jobbar medan skymningen faller.

För snart en vecka sedan intervjuade jag STGK i Uppsala. Vi pratade om familjeband, reggeamusik och Uppsala. Jag frågade om framtiden och de svarade att de alla ville fortsätta med musiken och att den främsta drivkraften var möten med människor. För dem var det vad musik handlade om - att förstå och beröra andra som de kanske inte hade kunnat göra på något annat sätt.

När jag kom hem efter mitt möte med Stenhagenkillarna insåg jag att möten med andra människor är anledningen till varför jag vill göra det jag vill också. Skrivprocessen i all ära men kicken jag av få fördjupa mig i något som förut har verkat obegripligt och gräva allt längre ner i samhällets och människan komplexitet. Det är det jag tycker är verkligt intressant.

Kommentarer:
Postat av: moster

Att få privilegiet att möta människor är grejen! Ibland blir man förvånad, ibland inte - MEN lär sig, det gör man hela tiden. Sedan en fråga: hon med hatten i solstolen på en bild från Gotland: är det modern? Jag funderar starkt på att skriva en betraktelse/novell om damerna med hattarna. Det blir en släkthistoria - i promise. Många kramar

2009-08-14 @ 11:24:10
Postat av: Emma

Hon i hatten, det är mamma - ja. en present på 53-årsdagen från pappa tror jag bestämt. Själv har jag slutat skämmas, det är en skön känsla!

2009-08-15 @ 17:15:21

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits