det kliar i mitt hjärta.

I onsdags flyttade jag igen. Med taxi. En vända till Heidi och en till Lotta. Alla var supersnälla och hjälpte till och sen skålade vi i champagne för Emmas nyinköpta  1,7 miljonersetta på Tjärhovsgatan. Vissa köper lägenhet och andra bor i en väska. 

I torsdags hade vi personalfest tillsammans med Röster hemma hos Nils och Filippa i deras vindsvåning på Östermalm. Det var trevligt och uppstyrt med catering och påhälsande miniluciatåg.

I fredags åkte jag hem till mamma och pappa. Jag hade fyra väskor och fick stå på tåget.

Igår träffade jag Klara och vi gick på V-dala. Mycket söta studentpojkar och dans. Folk var väldigt snygga och jag tyckte nog att klubbmusiken höll sig väldigt bra i jämförelse med vad som ibland kan spelas i Sthlm. Sen blev Klara blev stalkad av en ung pojke med tjock kofta.

Idag har jag varit på V-dala igen men för megabrunch med Vicky.

Imorgon åker jag tillbaks till Sthlm och stannar där ungefär till jul.  Har försökt packa bra så att jag inte behöver ha mer än en väska. Kerstin och Tariks soffa står först på tur.

Jag hittade en gammal diktbok som tidningen Glöd gett ut i mamma och pappas bokhylla. Det kliar i mitt hjärta heter den och jag minns att jag hittade mycket inspiration här när jag var olyckligt kär som tonåring (det var jag jämt och ständigt). Jag har även markerat de dikter jag gillar mest med stjärnor. Som den här:

"Svart kaffe är felet med mig. Jag klarar inte av att dricka det vilket gör att jag inte kan vara den misslyckade poet jag vill vara. Jag kan inte ens dricka örtte och vara den utflippade hippie jag ville vara förr. Allt jag kan är att nynna med i sångerna från NRJ och slå ditt nummer om och om igen utan att lyfta luren."


Kommentarer:
Postat av: emtr

Fiiiin

2009-12-15 @ 13:21:11
Postat av: emtr

Får jag låna den boken?

2009-12-15 @ 13:21:49
Postat av: Emma

Självklart - väldigt tonårsaktig, olycklig, himlastormande kärlek!

2009-12-16 @ 11:44:56

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits