00-talet,julledigt,hemvändarkvällen,årssammanfattning och inga kalendrar för 2010.

Jag vet. Har inte lyckats producera varken en noll-noll-talslista (det finns ju några stycken att hålla till godo med..kolla in nr 73, jag är inblandad, till och med citerad faktiskt) eller årsresumé och nu är det bara 2 dagar på året kvar och imorgon drar vi till fjällen.

Julledigheten har gjort mig helt förslappad, men jag vill ha mer,mer, mer. Mest av allt för att få tillbaks någon slags inspiration jag en gång hade.  Den spirade i ungefär mitten av 2009 men har så sakteliga dragit sig tillbaks och jag försöker hitta den. Istället har saker och ting kommit att handla alltmer om killar, fest och gäng (ett beprövat citat från mamma). Exempelvis hänger jag på facebook 1/3 av min lediga tid, addar gammalt löst folk, snokar runt och kommenterar totalt meningslöst på vänner och bekantas statusuppdateringar. Resten av tiden läser jag Paul Auster eller kollar gamla avsnitt av Gossip Girl - totalt förälskad i Nate Archibald (vem blir kär i tv-figurer vid 26 års ålder?) i bristen på allt annat. Och saknar New York så det värker i kroppen.

Hemvändarkvällen var för övrigt en riktig hit. Jag hade inte ens tänkt gå ut men sen blev jag bjuden på förfest hos en gammal gymnasiebekant och kvällen blev inte alls som jag tänkt mig. Klockan 5 på morgon smög jag in på Fältspatsvägen och hade haft en av de roligare nätterna på länge. Uppsala, min kära hemstad, du är ändå allt bra imellanåt även om jag numera trivs obeskrivligt bra i Stockholm.



Den här bilden säger det mesta om juldagen. Jag känner en av personerna på bilden.

Med tanke på att det här året varit så händelserikt och att det har förändrat det mesta borde jag skriva en liten sammanfattning. Mest för min egen skull. Saker är allt bra märkliga, jag har liksom inte ens köpt en kalender inför 2010. Var på både Akademibokhandeln och Åhléns idag men kände bara avsmak. Kanske skulle göra saker annorlunda nästa år - släppa på kontrollen lite. Jag verkar liksom inte så intresserad av den längre.

Och snart blir jag moster också.


Kommentarer:
Postat av: moster

Hej min vän!

Har äntligen hittat tillbaka till din blogg - den hade försvunnit från favoriterna i samband med datorbyte m m. Har förstått att Njo Jåk är toppen och att annat är sorgligare. Life goes on. Här är det 20 gradig kyla och vacker. Ska du bli moster??

kram från moster med fortfarande förkyld gube

2010-01-02 @ 13:47:03
Postat av: Emma

Vad roligt att du hittat tillbaks! Ja, det är livet som känns, det vet jag och det är också en skön känsla.



Ja, i juni blir jag moster - är det inte helt underbart?



I Uppsala är det också 20 minus just nu. Jag vägrar gå ut!



Hoppas vi ses 2010!

2010-01-06 @ 15:25:36

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits