fundror.

"Vi måste hitta på massor av saker i sommar - sitta i parken, åka och kvällsbada, gå på sommarklubbar, ta en tur till skärgården...."

- Nej, då kan inte jag och Klas, vi ska till Skåne i två veckor.
- Jag åker till Tjörn en vecka så tyvärr och sen ska vi vandra i fjällen.
- Är i Frankrike då, men när jag kommer hem?
- Men jag åker ju till London i helgen!

Så här har vi hållt på hela sommaren vilket inte är så konstigt, alla har vi våra egna planer, familjer, semestrar och pojkvänner. Men häromveckan gick det upp för mig att själva planerandet och tankarna om att göra saker (för det är ju sommar) ofta tar över och gör att jag till slut inte njuter. Som på jazzfestivalen. Istället för att njuta av att vara med Ylva där började jag gnälla över att hon skulle åka bort en vecka när jag äntligen skulle vara hemma och att vi därmed inte kunde gå ut. Det första jag gör när jag träffar en vän är att planera nästa gång vi ska ses. Inte världens charmigaste drag.

Jag är råkass på att leva i nuet. Jag vet inte hur man gör. Men jag ska lära mig. I övrigt tror jag att jag börjar förstå innebörden av begreppet "kill your darlings". Det är nästa grej jag siktar att bli bättre på. Godnatt!


Kommentarer:
Postat av: ing-rid

usch, nu fick jag dåligt samvete! men är hemma nu. vad gör du i morgon? badar med mig kanske?

2009-08-08 @ 22:03:37

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits