oh yes, New York imorgon.

Inte en chans att jag ska sova ännu. Sitter och värmer upp inför New York för fullt med diverse litteratur, tips, bloggar, mtvserier (läs the City) och passar på att anpassa mig till lokal tid redan nu. Har laddat ner en karta och börjar förstå alla områden. Rätt skönt att få lite koll nu istället för sista dagen innan man åker hem. Greenwich Village, SoHo, Meatpacking District, Lower West Side, TriBeCa & så givetvis Williamsburg, Brooklyn. Min ständiga stadsguru förklarar:

"En viktig distinktion i sammanhanget är att förstå skillnaden mellan 'hot' och 'cool'. Meatpacking District och Lower West Side är 'hot', det vill säga ett slags nytt epicentrum för det kommersiella avantgardet. En rörelse styrd av fastighetsägare, mäklare, PR-firmor, gallerister, men inte minst alla så kallade 'bonus babies' som vill ha en hipp arbetsplats, ständigt nya mötesplatser, nyinredda krogar och spännande bostäder. Detta får inte förväxlas med vad som är cool, det vill säga det som kretsar kring det riktiga, mer bohemiska avantgardet. För cool - såsom Greenwich Village var redan på 50-talet, East Village blev på 60-talet, SoHo på 70-talet, TriBeCa på 80-talet och Lower East Side på 90-talet - det livet, de människorna och den attityden hittar man numera i Brooklyn och då främst i Williamsburg och Greenpoint."









Imorgon alltså.




Kommentarer:
Postat av: ringing

åh. lyxo. jag saknar dig!

2009-11-17 @ 10:41:01
Postat av: Suss

väntar på en uppdatering!! =) med bilder förstås!

2009-11-21 @ 19:27:36

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits