and I went from Gothenburg to Stockholm

...är en halv rad ur en gammal Bad Cash Quartet-låt. Lyssna.
Slutet av 90-talet måste varit min musik-era för jag har vunnit 90-talsmusiktävlingen hos Kajsa flera gånger i rad nu.

the day today: vakna upp alldeles försent, inte vilja gå upp förrän tanten går, äta maratonfrukost lyssna på P1 och läsa tidningen, cykla till jobbet utan vantar, frysa händerna av sig, kliva in på jobbet 9.30, maila i 180, dricka 3 koppar kaffe, skriva ett par rader, kanske planera lite, inse att jag skickat fel text till DI, få panik, skicka rätt text, kolla in hotell i Vancouver, ha talk med chef 1, ha talk med chef 2, äta lunch, dricka ännu mer kaffe, maila lite till, kanske ringa ett telefonsamtal, skriva en rad eller två, dra till ända till Åhléns Ringen för att köpa blondering, cykla Ringvägen i snålblåst, komma fram till Ylva som slänger i färg, gå med en påse på huvet till Kajsa, slänga i ännu mer färg, äta pasta med parmesan med påse på huvet, duscha ur färg, håret är vitt och bra, titta på när Ylva och Kajsa pysslar med sina vykort/receptböcker/hårband, inte ha något eget pyssel med sig, förstrött zappa mellan Bonde söker fru och the Hills, konstatera att Lauren bara blir snyggare med åren och, såklart, att Spencer är en skithög, dricka te, gå till bussen och berätta om kärleksstatus för Ylva, åka hem, tänka att Stockholm är bra, blogga.

Nu ska jag registrera mig på USAS ambassad så de släpper in mig.

Jag är förresten väldigt nöjd med mitt hår just nu. Ser ut ungefär såhär + ännu vitare: 



Kerstin var vaccinsjuk idag. Hoppas att hon är frisk till helgen, då ska vi hänga. Tänk att allt kretsar kring helgerna trots att man har världens bästa jobb.


Kommentarer:
Postat av: iingrii

måndag morgon, suddiga minnen av någon som hette sten sture och försummade finansiering-kalkuleringsstudier. har du badat mycket i poolen kanske?

2009-11-02 @ 09:06:04
Postat av: Emma

Sten sture! många bra minnen därifrån - bla konserten som ledde till hangout med Bad Cash på det där hotellet vad det nu heter. och minns du när jag tappade en toalettdörr på Hwass? (tror jag det var, kan ha varit ngn annan innebandynörd från storvreta också, haha)

2009-11-02 @ 20:55:17
Postat av: Emma

nej det är från mina veckor i Thailand för snart två år sen, solblekt du vet.

2009-11-02 @ 20:57:24

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits