antishopping.

Idag när jag satt och fikade med Emma på Muggen efter jobbet kom jag på att jag, bortsett från två tantblusar i storlek XXL för 50 kr styck på Myrorna i Örebro, inte har köpt några som helst kläder på över två månader. Och nu har vintern kommit (nåja) och jag har inte tagit mig för att köpa ny varm jacka eller gjort mig av med den stora luddiga halsduken jag är så förbannat trött på. Tycker det är så svårt det där med jackor och i synnerhet varma sådana är oftast bara fruktansvärt trista.

Vad gäller annan shopping har jag inte heller orkat. Pallar inte med att gå i affärer längre och såklart resulterar det i att jag inte alls känner mig lika ärtig (var bara tvungen att använda det ordet en gång) längre. Särskilt inte på kontoret där Bon-tjejerna sveper omkring i sina välskräddade designerkläder.  Jag förstår mig inte på människor som äger typ 20 par skor a la 3000 kronor och minst tredubbelt lika många kjolar/blusar/klänningar för i alla fall en tredjedel av det priset. Är så less på modegrejen och att alla i Sthlm ska vara så himla modeintresserade. Bara det är en anledning i sig att byta stad.

På lördag ska jag iaf gå på stan. Men bara typ fyra affärer, sen får det vara nog.

Kommentarer:
Postat av: riding

hallå där, byta stad? nyheter?

2009-10-26 @ 06:38:03

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits