From Africa to Malaga

Är en väldigt bra låt med JJ. Lyssna

Förra veckan började jag träna på World Class. Väldigt seriöst, spännigt och dyrt. World Class kör en särskilt strategi - de skriver nämligen inte ut vad deras kort kostar på hemsidan och för att få veta det MÅSTE man provträna en gång och sen har man typ ett enskilt "prat" i ett enskilt rum med någon slags coach av något slag som frågar vad man jobbar med och sen lägger de fram ett pris, typ "jag kan ge dig det här priset", så att man ska känna sig utvald. Sen prutar dom ner priset en femtiolapp för att man ska känna sig ännu mer utvald innan man har hunnit säga bu eller bä (fast man tänker bu, för det här dyrt) och sen är det klart.

Men det känns värt med dyr träning just nu. Jag har blivit alldeles för förslappad de senaste året (åren?) och jag vet att jag inte går till Friskis & Svettis om jag köper kort där.

Igår testade jag Powerbox. Såhär med facit i hand kanske jag inte skulle gjort det men nu gjorde jag det. Jag var inte alls nervös innan faktiskt för jag tränade jättemycket Boxercise på Hennes i Uppsala en gång i tiden (på den tiden jag var fit, vig och allt det där) men vad jag kanske inte reflekterade över var är att Hennes är ett tjejgym. När jag kom in i träningssalen stod där fem tatuerade latinos, en kines som liknade Karate kid och en asbiffig dock kortväxt sydamerikanska, som från en av Rios favelas.

Och det blev bara värre för jag blev ihopparad ("ni tjejer ska vara med varandra va?") med den brasilianska gängdrottningen men efter en omgång så gick hon bara. Hon stack alltså, utan att säga någonting. Och där stod jag. Sen fick jag boxas med Karate kid. 

Jag har darrat hela dagen idag och fortfarande har frossa. Ingen vanlig träningsvärk direkt.


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits