tillvaron.

Dagen idag En lunch på Svenska institutet ledde till ett rum i Birkastan. Gillar stadsdelen men är lite tveksam till livet som inneboende så det blir nog en kortis. Skönt ändå att ha en fast punkt och slippa pendla mellan uppsala, jobb och vänners soffor (evigt tacksam för alla snälla sova-över-erbjudanden). Saker och ting är annars strange - har bott tillsammans med Anders i nästan fyra år och nu vips bor vi inte ihop längre. Ska bli skönt att helt rå om sig själv men det är helt klart en omställning och jag saknar honom redan.

Fikade med Ingrid på Östermalm idag och pratade om känslan att vara ung. Jag känner mig åter lite yngre och jag gillar det. Allting är ett oskrivet blad, jag vet inte vad som händer imorgon, om två månader eller ett år - och jag älskar det. Allt det där andra kan jag ha sen (om jag någonsin vill ha det?). Nu kan jag göra vad jag vill när jag vill. Det finns fortfarande massor med kärlek men viktigast för mig nu blev att tänka på mina egna behov och vad jag behöver för att komma närmare mig själv och..inte nödvändigtvis bli lycklig, men bara få vara jag. Ännu mer jag.

Kommentarer:
Postat av: mamma Marie

Emma, Du är bäst ! sköt om Dig och Välkommen hem när du har tid ! vi saknar också Anders...

2009-10-09 @ 20:11:39

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits