Cape Town

I en annan del av världen I Cape Town är alltid väldigt bra. Jag klantade till det och glömde sladden till min dator hemma så det blir ett kort inlägg. Sitter just nu i min prickiga husvagn och lyssnar till sorlet av Afrikaans utanför. Här ska jag sova en natt och imorgon flyttar jag till svenskägda Antrim Vila. Sonyeventet var helt över förväntat med asuppstyrt program, trevliga människor, lyxigt boende och mat. Och jag har till och med börjat gilla min Sony Handcam. Igår var vi på safari och såg elefanter, antiloper, noshörningar, flodhästar och sebror. Men vi missade lejonen eftersom att vår safaribil fick slut på bensin. Sen var det fotbollsmatch i skymningen mitt bland Sydafrikas berg och vider med djuren i bakgrunden. De närmaste dagarna betyder jobb, Godahoppsudden, kanske någon val, designhotell, stränder, kåkstadsbesök och lokala marknader.

Åhh resa.

Kommentarer:
Postat av: hugo

Kul med S.A, jag ska ev dit nästa år och fotbolls-VM=) Vad jobbar du med? /H

Postat av: moster

Hoppas du hinner med att ta in värme, möten med människor, lukter, människors uttryck i ögonen, de stora skillnaderna mellan lyxen och kåkstäderna och - kanske hinner du se udden där de stora haven möter varandra. Nästa gång du kommer till Afrika kommer nya intryck.

kram från moster som bara ska ut i skogen

2009-09-28 @ 11:09:17
Postat av: moster

Hoppas du också hinner ta in möten med människor, värmen, dofter, uttryck i människors ögon och att du även hinner med udden där de stora haven möter varandra. Nästa gång du kommer till Afrika kan du då ta in andra intryck.

Många kramar från moster som bara tänkte sig ut i skogen

2009-09-28 @ 11:12:15
Postat av: Anonym

2009-09-28 @ 11:12:51
Postat av: Anonym

2009-09-28 @ 11:13:25
Postat av: Anonym

2009-09-28 @ 11:14:10

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits