gravidchock.

Jag är i Uppsala och ser människor jag känner igen som är gravida eller med bebis i vagn överallt på stan. Dessutom stötte jag på Jossan som jag inte sett sen den där gången vi var och drack vin på Saluhallen (5 år sen?) och det var lite märkligt. Jag hade liksom föreställt mig att hon skulle vara en MAMMA och VUXEN. Men hon var precis den Jossan jag gick i högstadiet med. Vi skvallrade om gamla klasskompisar som fortfarande är ihop och skaffat barn och gamla klasskompisar som blivit ihop och skaffat barn. Men det var härligt att se, att man liksom fortsätter vara sitt jag. Kanske inte någon superinsikt men det gjorde mig glad.


Jag avslutade min dag med ett mer planerat graviditetsmöte. Jag hälsade på Ylva, Björn och bebisen i magen som kommer ut närsomhelst.



Ylva strålade och var vackrare än någonsin.

Själv är jag väldigt långt ifrån att vara gravid för tillfället. Lika bra det.

Kommentarer:
Postat av: ngrid

haha, roligt inlägg! jag håller också med om skrivböcker utan rader. vilken frihet!

2009-09-06 @ 15:57:47

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits