Nya RES, i en butik nära dig.

Det är som julafton på redaktionen varje gång ett nytt nummer kommer från tryckeriet. Extra bra blir det givetvis när vi är riktigt nöjda. Som med tidningen som kom häromdagen. Titta så snygg den är:



Matigt, snyggt och med precis fullträff på det resmagasin med livsstilskänsla (för den medvetna resenären) som vi vill vara. Det är mycket som måste klaffa med en tidning och visst finns det alltid saker att klaga på. Den här gången har vi enligt chefredaktör Peter Smirnakos lite "oflyt i bläddrandet" . Läsaren ska inte känna tröghet när den bläddrar igenom uppslagen. Jag tror dock det blir svårt med exempelvis ett uppslag som det här:



Sådana bilder hittar ni aldrig i vår konkurrent Vagabond. För övrigt tror jag att det kan bli en resa till Indien i vinter.




Ett annat magasin som lyckats med layouten av sitt senaste nummer är Bon, vilket visserligen inte hör till ovanligheterna. Åh, jag längtar till nya lyan, där ska jag göra som
Johan Wirfält och smycka inredningen med magasin & åter magasin.



Ja, ni fattar att kameran spökar till det lite...


Kommentarer:
Postat av: Ålandsmalin

Oj Emma, har inte varit in på din blogg på evigheter och kolla vilket jobb du skaffat dig, jag blir grön av avund! Är resereporterjobbet så glamouröst som man alltid drömt att det ska vara? Kram

2009-10-03 @ 12:20:37
Postat av: Emma

Ja och nej svarar jag på den frågan. Det kan vara det men ofta är det för mycket arbete för för lite pengar. Dessutom är jag än så länge assistent på redaktion vilket betyder att jag kanske inte får göra de roligaste sakerna alltid. Men det kommer!



Hoppas allt är bra med dig! kramar

2009-10-04 @ 12:18:35

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits