It will be as I'd never existed

Efter julhelgerna infinner sig vardagen. Och förvirringen.
I ELLE spår astrologen 2010 och mitt horoskop känns i stunden som mitt i prick.

"Efter två års påverkan av Saturnus är du äntligen fri och kan göra vad du vill. Men vad var det du ville göra nu igen? Du känner sig likgiltig inför alla planer när du får chansen att förverkliga dem. Så vem är du? Och vad ska du göra härnäst?"

Plötsligt består min enda motivation i att begrava mig i svallande tonårslitteratur om passionerad och evig kärlek. På dagarna tickar sekunderna sakta och det enda jag vill är att åka hem (läs till Hana i Solna) och läsa min bok. Vissa kvällar rullar tårarna.

"I promise that this will be the last time you'll see me. I won't come back. You can go on with your life now without any interference from me. It will be as I'd never existed"

Som om du aldrig hade funnits. Edward Cullen sopar undan alla spår. Han rycker till och med ut alla bilder på sig själv i Bellas scrapbook innan han lämnar henne.

Oktober, november, december, januari går. 

"Time passes by. Even when it seems impossible. Even when each tick of the second hand aches like the pulse of blood behind a bruise. It passes unevenly, in strange lurches and dragging lulls, but pass it does. Even for me. "

Nej. Vi hade aldrig något sånt här uppbrott. Inte alls. Långt ifrån. Och jag har massor av bilder på dig. Säkert tusen stycken. Dessutom kan jag ringa dig. Du har tagit bort mitt nummer. Men jag har kvar ditt. Ändå måste det väl vara så att det är dig jag egentligen sörjer? Det måste vara därför tårarna faller? Som om du aldrig hade funnits...

På nätterna drömmer jag. Ibland om dom och ibland om oss. Jag drömmer att du försvinner. Det händer då vi fortfarande är ihop men du försvinner spårlöst bort från mig. Ingen vet var du är. Jag vaknar i total panik.

Horoskopet fortsätter

"Förklaringen är enkel: dina erfarenheter från de senaste åren har förändrat dig för livet. Du måste du tro på dig själv, hitta motivation i framtiden och ha tålamod".


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits