Tillbakablicken: sommaren 2005

I helgen komponerade jag fotoalbum från sommaren 2005. Det var min sista sommar i Uppsala. Varm och svettig, förutom de där tre dagarna jag tillbringade i Halmstad. Då regnade det. Jag hade sommarkort på nationerna, gick på Bryggan och hängde med Erica Dahl. Josse var förtjust i Paris Hilton och Erik var en långhårig 16-åring. Jag åkte till Stockholm och hälsade på Elin och vi gick till ett Spy Bar som ännu inte blivit kreddigt.



Den slinkiga partytoppen sjöng på sista refrängen men fick ändå följa med ut.



Josse fyllde 22 bast och jag presentade henne med Paris Hilton.



Erik var pop-pojke, Lars Winnerbäck var fortfarande hans största idol och vi gick på konsert tillsammans.




Erica bodde hemma hos föräldrarna i Vårdsätra. Hon hämtade mig på stan för bad i hennes pool och körde i il-fart hem med ciggen i ena handen.



Jag hälsade på Emma och hennes fina familj i Halmstad. Vi var fyra blondiner som gjorde stan osäker (tsss).



Ebba von Sydow skrev på sin blogg att väst var inne och jag åkte till Stockholm och köpte en på direkten. Elin fick två grabbar grus att köpa champagne till oss inne i Spy Bars Röda rummet. 1570 kronor kostade det och jag har fortfarande kvar kvittot.



Jag drog till Torrevieja och hälsade på Soulie. Mitt ansikte hade en annan form på den här tiden. Något slags försenat tonårshull.

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits