min lilla rosa bok

Jag har en liten rosa bok (som jag fått av Storemma i födelsedagspresent) där jag skriver ner tankar och reflektioner. Bland annat brukar jag köra rubriken "till bloggen" och skriva små anteckningar om sådant som sedan ska föras in när jag får tid. Jag lever nämligen i ständig skräck att "viktiga tankar" ska försvinna ifrån mig om jag inte dokumenterar dessa med en gång. Måhända att detta låter helt sinnessjukt men jag har alltid varit sådan. Jag har alltid tänkt i termerna "det där ska jag skriva i dagboken sedan", detta har nu bytts ut emot "det där ska jag skriva på bloggen sedan".
Kontrollbehov kallas det.

För tillfället har jag inte hälften så mycket tid till att skriva som jag skulle vilja. Det är synd. Som tur är hjälper den rosa boken mig en bra bit på vägen.



Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits