Lata dagar



Jag går upp kl 7 am för att hinna till danslektionen som börjar en timme senare. På dansen är tempot högt. Vi övar mycket teknik vilken är skönt efter två terminer av showdance a´la hatt och käpp på Marie kuhlers. När klassen är slut meddelar läraren att 90 % av gruppen är okej men att det finns några som kanske måste överväga att flytta ner ett steg. Jag tänker på mina misslyckade grand pliér i fjärde position (har aldrig gått så långt förut) och för säkerhets skull går jag och frågar men kan pusta ut. I am okay!

Klockan är halv tio och solen har börjat gassa ordentligt. Pratar med äsklingen på skype i en timme. Hemma är det onsdagkväll och premiär på klubb Universal. Får lite hemlängtan. Den dämpas dock när jag möter upp mitt gäng för lunch i skuggan på Memorial unions terass. Jag njuter av min grekiska sallad, mitt iste och av den livliga atmosfären. Det är som vanligt vid lunchtid massor av folk i omlopp. Framför oss spelar ett liveband på en scen.

Efter lunchen är det dags för psykologi i Murdock Hall. Salen rymmer 400 pers men kommer man försent är man förvisad till trappan har jag bittert fått erfara. Idag är det dock ingen vanlig föreläsning. Istället ska vi svara på en survey som ska användas till forskning på the department of psychology. Frågor som ställs är allt från "do you listen to hip hop when you are driving in your car?" (jag svarar givetvis 9=always även om det inte är jag som kör bilen) till "what race are you?" (hispanic, afro american, indian, asian or native american, vad ska man svara på det liksom?!?).

När jag svarat klart på alla märkliga frågor tar jag omvägen förbi Starbucks för att hämta upp en frappuccino som jag zippar på på vägen hem. Känner mig som äkta
Nicole Richie med mina oversizeatteraljer och döskallehårband alá Alexander MaQueen. Hemma softar jag, bloggar, läser mail och ASU:s blaska "The State Press" som till skillnad från Lösnummer kommer ut varje dag!


En timme senare ligger jag på en solstol vid SRC:s pool (Student Recreation Center) och solar, trots den närmare 45-gradiga värmen, i väntan på ett Fitness-pilates- pass. Tränar nästan varje dag. Pilates är favoriten. Magmuskler utlovas de närmaste veckorna!

När passet är slut är klockan middagstid i Arizona och "komma - hem - efter - krogen - tid" i Sverige. Pratar med älsklingen en stund. Lagar mat i sällskap av tio glada japaner. Duschar. Pratar med Erica. Pluggar i sällskap av P3:s webbradio. Stupar i säng. Imorgon är det uppgång halv sju och en dag som liknar denna bara ett minne blott. Lata dagar är sällsynta i Tempe. Så tro inte att jag har någon slags semester här. Men undantag finns alltid.

Godnatt!


Kommentarer:
Postat av: Malin

Jag blir helt lycklig av att läsa din blogg Emma! Låter fullständigt underbart att vara utbytesstudent, kanske man skulle överväga att åka trots att jag aldrig varit särskilt sugen tidigare. Eller så nöjer jag mig åt att följa dina äventyr i bloggform, det är inte så illa det heller. Kram!

Postat av: Malin

träna på!! jag gav upp efter en månad och gav efter för festandet:S tänkte göra ett nytt försök i bournemouth???

annars e allt skit med bmouth för tillfället, pantade hyresvärdar som e sega som få, skickar ut kontrakt försent och sen låter oss lida för att de inte jobbar snabbt nog. pallar snart inte mer, har lust att bara skita i allt. men, skam den som ger sig, blir nog bra när jag väl kommit dit. men jag får ingen nyckel förrän den 4:e oktober, trots att jag flyttar in den 21:a.. suck.

du verkar iaf ha det toppen, makes me happy:D

kisses

2006-08-31 @ 20:28:38
Postat av: Emma

Vad drygt Malin! Så du ska typ bo på hostel tills du får flytta in eller? Hoppas verkligen att löser sig! Och som du säger, allt kommer ju bli bra när du väl kommer dit!

Ska träffa din vän Annie ikväll! Blev inbjuden av Holly, vi ska hänga vid deras pool! Alla andra ska typ på foot ball men jag har ingen biljett..går en annan gång!

Har du varit i Örebro o hälsat på förresten? Hur var det?
Kram!

2006-09-01 @ 00:37:30
Postat av: Micela

darlig. jag träffade din favorit anders ute. gud vilken snygging du lagt beslag på =)
han har en stor kram från mig till dig när han kommer.
PUSS!

2006-09-01 @ 10:00:18
URL: http://micela.blogg.se
Postat av: Malin

va kul att du ska träffa annie! helt sweet att de har en pool där asså, hade varit najs att bo där! eller jag antar att du redan har träffat henne nu, lol.. va det typ pool party, el skulle ni bara hänga ni tre? har du träffat holly mkt? haha hon undrade hur fan du kunde veta vem hon va:) men hon sa att du va so so cute, hehe:)

ska inte bo på hostel, ska bo i lägenheten, men utan nyckel hehe.. får väl se hur det går. idag måste jag till banken o skicka checkar till de andra flatmatesen eftersom de ska betala min hyra.. ahh!!

och öret ska jag till den 14:e-18:e, så det dröjer ett tag. fan kommer ju aldrig iväg, känns som en evighet till den 21:a!!

well, party on!! xx

2006-09-01 @ 10:25:51
Postat av: Hanna

Hej gumman!!
jag har också skype (eller ja, james har), har inte riktigt fattat hur man söker efter folk. e det ngt nummer så ge mig det please.
låter underbart ditt liv. njut!! och så ses vi i sthlm efter jul! =)
kramar hanna

2006-09-05 @ 08:04:21
Postat av: Anders

Tänker på dig Baby!

2006-09-05 @ 17:14:33

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits