Thanksgiving & Santa Fe

Förra helgen firade jag thanksgiving för första gången.  Erik som också är utbytesstudent från Örebro Universitet i North Carolina tog orden ur munnen på mig så jag citerar honom.
 
"Thanksgiving var kul värre även om jag aldrig fick någon 100%-ig klarhet i vad det egentligen är man firar. Men såvitt jag förstod är man tacksamma över att några indianer bjöd de första pilgrimerna på middag innan de senare började sätta dom i reservat och döda deras bufflar, så det vill man ju förstås inte missa att fira!".

Min enormt generösa vän Megan bjöd hem mig och flera andra utbytesstudenter till sin familj för thanksgiving dinner.


17031-129

Tilläggas bör är att Megan tillsammans med sin syster och mamma har gett ut 2 kokböcker som tillsammans har sålts i mer än 2 miljoner exemplar! Ni kan ju tänka er att maten var helt okej...

17031-130

Jag placerade mig strategiskt framför kalkonen!


Dagen efter thanksgiving day åkte jag & 10 andra till Santa Fe i New Mexico. Jag var väl kanske inte sådär jättepigg på att åka till en stad med halva Örebros invånarantal men mina vänner övertalade mig med kommentar som "Santa Fe är en av de mest välbesökta städerna i USA" & "Santa Fe är den äldsta staden i USA" (so exciting, eller hur?) . However, efter några om och men (varför åker vi inte till Las Vegas??) svalde jag min stolthet och följde med på den sammanlagt 18 timmars bilresan (dit & hem). Crazyness.

Well, Santa Fe var rätt mysigt efter allt. Och jag har ju varit i några storstäder nu. Santa Fe kändes som en blandning av vilda västern, indianreservat och Mexico vilket var rätt coolt. Hela staden var dekorerad i lampor och det var kallt. Första julkänslan infann sig!

Vi gick på museum (New Mexicos historia, åååhhh så iiiintressant), kollade kyrkor och givetvis shopping - utbudet som bestod av 1) indian art craft 2) cowboystövlar 3) konstiga prylar som...

17031-131

...de här...men vem vet, någon kanske kommer få ett porslinsskelett i lilla huset på prärien-mundering i julklapp...


Kommentarer:
Postat av: Malin

ROFL!!!! hahahahahaha fan va kul, jag vill ha!!!!:D hilarious!

snart åker vi hem, båda två, sweet shit, i'd say:D hade ju varit himla kul att hinna ses, men tveksamt tror jag. kommer inte ha råd att åka utanför malmös gränser. förrutom till trelleborg då, eftersom jag ska jobba där:P du får komma o hälsa på till våren ist:D miss u! puss


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits