Crazy nites in Tempe

Har nyss sett The Break-up med Jennifer Aniston hemma hos Dominique tillsammans med Ben & Jerry-vaniljglass,chocolate chip cookies och te. Ville hyra Djävulen bär Prada men den finns inte att hyra ännu! Fan, jag som skulle se den innan alla i Sverige tänkte jag men när jag kom hit försvann den från bio här! Men på ett sätt är det bra för då hinner jag läsa ut boken först.

(Vilket typiskt Ebba-inlägg förresten...)

Borde gå och lägga mig. Har dans om 7,5 timmar! Men jag tvivlar på att jag kan sova redan. Gick upp vid 1 "imorse"...Var en skum utekväll igår. En av utbytesstundenterna hade födelsedagsfest. Det var massor folk och jätteroligt. Var också första gången som min room mate Erica följde med ut! Hennes pojkvän gjorde nämligen slut för en vecka sedan. När de var tillsammans förbjöd han henne att umgås med folk. Som vanligt när man har som roligast här kommer polisen. Så vi var tvungna att dra. Min kompis Andrew har en pick-up som vi brukar åka runt i. Det är bra för man kan sitta många på flaket. Den här gången blev det dock lite väl många. Helt plötsligt kommer hela gänget England-Scottland-Ireland-Australia upphoppandes i farten. Vi var säkert 10 pers bakpå som satt och sjöng och ropade "USA!!!" och "ASU!!!" (ASU är liksom USA baklänges, yeah).  Det var kul till en början tills jag började känna att nu kan jag inte andas längre, jag dör! Då var vi som tur var framme vid nästa fest. Alla hoppar av och Dominik upptäcker att bakdäcket på hans cykel som alla suttit på är helt vint. Han börjar skrika och kräva alla på pengar. Det blir nästan slagsmål. Vem räddar inte det hela? Jo, min rumskompis Erica som ger honom 20 dollar. Erica, världens ädlaste, godaste människa som jobbar sitt ass off på en flingaffär på campus 30 timmar i veckan samtidigt som hon pluggar. Erica vars pappa förlorade sitt jobb nyligen och inte kan ta lån till för att betala Ericas terminsräkning på 80 000 kr. Jag försöker övertala mr D hela kvällen att ge tillbaks Erica hennes pengar. Går man på den dyraste privatskolan i Tyskland har man fan råd att betala sitt jävla vinda däck själv! Personen i fråga vägrar. Idiot.

Kommentarer:
Postat av: Anders

vilken kväll baby... :)

2006-11-06 @ 11:08:39
Postat av: Malin

låter ju stört.. såna typer ska man inte umgås med:) schysst rumskompis dock! o pick-up trucks e kul att åka i, speciellt på motorväg:) o devil wears prada e skoj, dream job liksom...

2006-11-06 @ 21:06:36
Postat av: ingrid

tjena emma, fick ditt kort här om dagen. Gulligt. utifrån det jag har läst här på bloggen verkar det som att du trivs. coolt med clintan! å för att inte tala om förlovningen, en del vuxenpoäng där! nej då, inget tonårstrams, vem är jag att snacka överhuvudtaget. hemförsäkring, samla på servis och bra-att-ha-lådor...dzzz. wik rular. konst och kultur, och även en del rödvin naturligtvis. alla har cheapisar och converse och det snackas en hel del skit om folk som kör SUV och röstar blått, Underbart. ska bli kul att träffa dig igen vid jul. annandagen kanske...haha! kram

2006-11-07 @ 12:58:11

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits