Jag fyllde år




Dagen med stort D började traditionsenligt med frukost på sängen. A hade köpt finaste presenten på Judits. En hemlig lapp låg däri också.



Dags för partaj. Som vanligt förberedde jag i sista sekunden.


 Göra hummus utan mixer. Panik!
 
 Så här såg det ut 10 minuter innan Anja med vän skulle komma på pizzakäk.

Som tur var hade jag belagt festen utomhus. Jag började med att hälla i en halv påse kardemumma i sangrian

 Grumligt!

Men alla var artiga och drack ändå. Hanna hade tagit med sin tre engelsmän som tyckte den smakade "different".
 
Anja var min räddare. Hon fixade allt   

Kalaset fortlöppte. Solen gick ner redan kl halv nio och det blev kolmörkt och blåsigt. Men vi lyssnade på Justice, posade och att kul ändå.
 
     

Sen kom Ingrid och Klas. Det var skitkul!

  "We lived in Erik's and what's her name again's apartment in 2002"

  Ingrid hade en stegräknare.

Sen gick vi som ville till chinateatern. Dansdansdans all night long.

    

 "Tjenare Adde, hur är läget?!" ( värsta polarna..yeah)


Födelsedagen var slut. Jag gick hem & tittade på mina asfina presenter

 Locktång av Anja och Lasse, 300 kr på NK från Ingrid&Klas, finaste klänningen från Hanna, bok av Maja, Ylva&Joel var förbi med en flaska cava och tjejerna hade knåpat ihop bästa blandskivorna. Det är nog bland det bästa man kan få. När jag var yngre var mitt liv typ att tillverka blandband - det var det enda jag höll på med. Good times.


Men ej var inte firandet slut. Det fortsatte dagen därpå hos la familia.

 
Som vanligt fick jag jäkligt käcka presenter. Pappa demonstrerade, givetvis hade både han och mamma en varsin.

 Mums mammas prinsesstårta.



image325

Farfar kan konsten att tillverka tacky kort i photoshop minnsann. Födelsedagen var slut för den här gången.


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits