jag var nog lite lillgammal ändå

Idag gjorde jag det absolut skönaste och bästa jag gjort på länge - jag gick upp kl 8 (trots att jag är ledig) och joggade/promenerade runt Långholmen innan frukost. Himlen är helt klarblå och solen skiner . Nästan ofattbart men sjukt ljuvligt. Det bådar gott inför kvällen eftersom det äntligen är F12 på g.

Har suttit och läst tidningen och främst handlar nyheterna givetvis om två saker nu. Trängselskatten och Ingmar Bergmans bortgång. Sånt jäkla gnäll om trängselskatten alltså. Själv tycker jag att det var på tiden. Visst, det finns kanske de som verkligen MÅSTE åka bil och som drabbas hårt ekonomiskt- men jag menar, hur bra kollektivtrafik har inte Stockholm?!? Folk är lata och bekväma - det är min åsikt. Ja, jag erkänner att jag själv kan vara lat och vilja ha skjuts ibland men generellt är jag emot personbilskörning (eller emot och emot, helt emot kan man kanske inte vara). Det är så jäkla onödigt. Ta bussen.

Ingmar Bergman. Kom på mig själv att nästan bli lite tårögd när jag läste om hur uppmärksammad hans bortgång blivit i media hela världen över. Det är inte det att jag någonsin haft en relation till honom. Har väl tyckt som många andra - lite överskattad, väl pretentiös och allt det där. Den enda filmen jag har sett är Fanny och Alexander (men den gillar jag). Däremot minns jag att jag älskade
"Den goda viljan" när jag var liten (var nog ett rätt speciellt barn ändå...) Det gick runt jul och jag kommer ihåg att jag satt i soffan och såg det tillsammans med mamma&pappa. Serien handlar om Ingmar Bergmans uppväxt och jag minns att jag tyckte den var så sorglig. Jag tänkte på den ofta innan jag skulle sova och sånt (andra barn tittade säkert på Ronny och Ragge i samma tidsperiod, låter lite lillgammalt, usch hoppas jag inte var det, det värsta jag vet är lillgamla människor...)
Hursomhelst ska de sända den i repris nu.

Fan. Måste nog ställa in mitt plugg idag. Det är ju sol.

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits