Södersommar

Söndagen den 5 augusti var dagen då sommaren äntligen kom till Stockholm. Uteserveringarna överbefolkades, vattnet glittrande, människorna skrattade och visade mycket hud.

Jag, Maja och de två finska systrarna Heidi och Nina var inte sämre och vid dagens slut innehöll den allt vad en Södersommardag ska göra.

  

Streetmarknad - som väntat helt fantastiskt och så mycket fint. Jag har dock en ny filosofi som innefattar upplevelser och inte kläder därför höll jag band på mig. Men svårt var det. Speciellt när Fröken Söt-toppar säljs ut för 100pix. Fröken Söt is my best!

 

Läskeblask och annat vid skönaste cafeet Söder om Söder- Reggaecafeet. Yes, det i reklamen.

På kvällen gick jag och Maja på parkteater i Vitabergsparken för att se Emil Jensen (en slags singer/songwriter, poetryslamare, ståuppare med en allvarlig underton och ett politiskt budskap). Det var bra, inspirerande, tänkvärt, viktigt och roligt.

  

Såhär mycket folk var det (inte bara tanter&gubbar även om det ser ut lite så). Vi hade ost och kex också.


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits