Hoi An a.k.a sy-upp-staden

Igar morse efter tolv timmar pa en sleppingbus kom jag till Hoi An. Dar letade jag upp mina kara vanner, svenskarna, norrmannen och australiensaren. De hade placerat sig pa ett valdigt trevligt litet hotel med gratis frukostbuffe, swimmingpool och cyklar.

Sa nu har vi lyxat i ett dygn. Hotellet ar det absolut finaste jag bott pa hittills. Visserligen ocksa det dyraste, 50 kr var betalade vi.

Hoi An ar litet men mysigt. Igar cyklade vi omkring i byn och sen bestallde vi uppsydda klader pa en av stadens alla Tailor shops. Jag sydde upp en skitfin kjol i thaisiden for 25 dollar. Mathilde en jacka for 50. Pa kvallen barhangde vi pa ett rodmalat hak med kommunistiska ledare pa vaggarna. Det var schysst.

Vi bestallde ocksa in behandlingar till rummet. Pedikyr, manikyr och ansiktsbehandlingar for typ inga pengar alls aven om kvaliten pa det hela var sadar. Ansiktsbehandlingen bestod av ett jakla masserande med Johnsons babyoil. Inga uttryckta porer har inte. Och naglarna hade vi nog kunnat mala sjalva. Men det var skont anda.

Nu vantar 16 timmar pa en buss upp till Hanoi. Yeah.

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits