hit that koh San Road

Idag landade jag i Bangkok. Flygplatsen var snygg och bra och allt gick smartfritt anda tills jag klev ut genom dorrarna och glomde allt jag last och hort. Jag blev uppraggad av en taxi-kvinna och vips hade jag betalat 150 kr for mycket for att ta mig in till Koh San Road. Jag satt och svor for mig sjalv inne i taxin och lovade att aldrig lata mig luras igen.

Pa Koh San Road, gatan med mest tingeltang och krimskrams i hela varlden, letade jag hostel. Alla stallen med pool var redan uppbokade men jag lyckades till slut hitta ett dubbelrum med aircondition for en hyffsad slant.
Koh San Road...alla backpackers hogborg, vilken plats, vilket gytter. Vet inte riktigt vad jag ska tycka och kanna. Ambivalens.

Efter att ha sovit en stund gick jag iaf ut och at med tva svenska tjejer fran hostellet. Och ja, det ar sa billigt som alla sager. Jag at lunch for 2 kr och middag for 20 (dyrt). Nu har de visat mig det billigaste Internet-stallet i omnejden. Det ligger pa gatan med alla broloppsbutiker.
Imorgon aker tjejerna vidare till Cambodja. Jag stannar ett par dagar och utforskar stan och kanske fixar mig ett rum pa ett pool-hostel. Varmen ar annars inte sa uppenbar. Jag ar val hardad efter okenperioden.

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits