reseprylar, reseångest...

Idag har jag kirrat reseprylar. Jag & pappa fyndade en grön Haglöfs-ryggsäck på Stadium. Verkligen bra och billig. Han är så praktiskt lagd, min far. Pratar om praktiska lösningar och vindjackor hela tiden. Sen gick jag till Sidenselma och köpte kornblå reselakan i siden. Jag avslutade rundan på bibblan där jag lånade Lonely Planet-böcker. Måste ju läsa på lite. Lånade bland annat en Seoul-cityguide. Sydkorea är egentligen inte inplanerad i min rutt men jag funderar på att inkludera det. Jag känner ju en tjej i Seoul, dessutom ska det vara "Asiens nya Tokyo" typ, med andra ord, en cool stad på uppgång.

För övrigt har jag nog börjat förstå att jag ska åka nu. Vaknade i natt och började tänka på allt jobbigt med resan. Att det kommer vara varmt och tungt att bära ryggsäck, att jag kommer vara vilsen och ensam...Men det är nog bra att de där tankarna dyker upp istället för att man tänker att allt kommer vara en dans på rosor hela tiden.

Ikväll ska jag hem till Josse på kvalitetshäng. Vi ska lyssna på Britneys nya, äta middag, titta på gamla kort och kanske kolla Gossip Girl. Oslagbart.

Kommentarer:
Postat av: moster Ewa

vill på detta sätt önska lycka på färden (tantvarning på formuleringen - men jag är ju tant..). Jag tycker du är modig och jag hoppas att du hittar en och annan ytterligare bit i livspusslet. Att resa långt bort är samtidigt att resa in i sig själv. Stor kram och hälsa familjen

2008-01-16 @ 21:10:19

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits