Jeans i Nordkorea

Jag skrev ju för ett tag sen om att jag ville åka till Nordkorea. Häromdagen läste jag den här artikeln i DN på Stan. Så intressant och coolt. Ta mig med! Jag vill också åka dit och sälja jeans och gå på Mass Game. Måste säga att jag är imponerad. Det kan inte ha varit helt lätt att ta sig igenom alla filter för få åka till ett så stängt land som Nordkorea med en affärsidé som att sälja jeans. Kanske för att jeans är något folkligt? Något som kan passa i ett land där alla drillas till att vara likadana. Fascinerande.

Kommentarer:
Postat av: Sara

Ja, du har väl redan vart på sajten Koreakonsult? Svensk resebyrå "på" NK-resor.

En del intressanta (delvis skrattretande) grejer finns att läsa på Svensk-koreanska föreningens sida också. Kolla gärna in "Frågor och svar om Nordkorea".



/Kyoto-Sara

2008-08-04 @ 16:40:28

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits