jag mår bra och staden mår bra

Mamma ringde nyss och var lite orolig. Hon hade läst i bloggen och undrade hur jag mådde egentligen. Jag misstänker att det var det här hon syftade på:

 "Panikfasen, jag har inget jobb och ingen inkomst. Skribentjobbet är ett skämt, jag gör inget på dagarna som är värt att nämnas, alla andra är duktiga och jobbar, jag är en böld för samhället, vädret är skit, blir ingen sommar i år heller, vad ska jag egentligen göra med mig själv och livet?"

Men jag mår bra. Typiskt mig att överdriva så där. En böld för samhället har jag aldrig varit och kommer aldrig vara. Jag har framtiden säkrad med schysst praktikplats och pengar i plånboken så att det räcker till att bjuda in vänner på brieost och vin.  Ikväll kommer Therese och Robin. Kanske spelar vi Stockholmsspelet också. Eller kollar in Ernst på tv4.

Sen har jag hört ett rykte om att sommarvärmen är på väg. Staden kommer må ännu bättre än vad den redan gör. Staden är så bra! Jag upptäcker nya saker varje dag.

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits