red cross är en bra organisation

Läste precis en artikel i DN Söndag om papperslösa människor och hur de städar svart för typ 40 kr i timmen. Mannen i artikeln fick ungefär 1600 kr i månaden och sov lite här och var. Dessutom var det ett kommunalt bolag han städade åt. Jag visste inte vad jag skulle ta mig till med min ilska men jag omsatte den i handling och anmälde som medlem till Röda Korset. Det kändes som detta rätta att göra och drivkraften kom verkligen från hjärtat.

Sen bläddrade jag lite i någon tidning som handlar om framtida yrkesval och som Erik fått för att han tar studenten. Av en slump fick jag upp en sida med projektledare, Röda Korset. Ett tecken?

Kommentarer:
Postat av: yazmina

svara gärna på dagens fråga i min blogg! :)

Postat av: moster

Välkommen till en - som jag tycker - bra organisation! Både RKUF och "moderorganisationen" gör bra saker både i Sverige och internationellt. Vill du veta mera om detta så vet du var jag finns.
kram i solen

2008-06-03 @ 20:31:21
Postat av: Emma

Jag tänkte faktiskt på det! snart ses vi, räkna med frågor då!

2008-06-03 @ 22:06:39

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits