visst är det lite synd om människorna

Eftersom att jag igår fick kritik för att jag inte lägger upp tillräckligt med bilder på min blogg...

Igår var vi ute och bokstavligen slog klackarna i taket på V och Solidaritet.




Kvällens kommentar :"när vi fotar så här mycket tror säkert folk att vi är några coola bloggtjejer".
Mmm..justdet.

Heidi hade varit snäll och skrivit upp oss på listan överallt så inget köande eller betalande behövdes utföras denna kväll.
Jag kom dock inte in på vår sista anhalt, Hell's Kitchen. Vakten hittade på att jag var för onykter och det fanns liksom ingenting jag kunde säga till mitt försvar. Jag hade lika gärna kunnat dricka vatten hela kvällen, det hade kvittat. Stockolms uteliv och särskilt stureplan då, innehar många rövhålsegenskaper. Igår var det jag som drabbades och det var ingen skada skedd. Men för det mesta är det inte en svensk, blond tjej som får utstå kränkning och diskriminering om man säger så. Det är som ett laglöst land mitt i det så annars rättvisa (nåja) Sverige. Och det är vanliga människor som du och jag som accepterar det här.

Jag säger som Strindberg






Kommentarer:
Postat av: Anonym

hej emma! jag har glömt min telefon idag. men jag vill ändå gärna gå på bio. ring min skola 411 39 39 och fråga efter mig. hoppas att det funkar! annars försöker jag få tag på dig på något annat sätt. kram ingrid

2008-11-27 @ 10:05:13

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits