sommarens...

Veckans blev till månadens som blev till sommarens. Men det kommer ALDRIG bli något höstens, jag vägrar. Veckans återinförs efter detta inlägg.

Sommarens...

Insikt:

Att plugga är semester. Visst, en del lärare (jag vet att det inte heter lärare på universitetet, inte heller skola eller lektion men vem bryr sig) påstår att man måste läsa 40 timmar i veckan för att klara studierna men detta är bluff och båg. När man pluggar har man tons of fritid, när man jobbar har man ingen fritid alls, bara slöa tv-kvällar för att man inte orkar dra upp arslet från soffan.

Fenomen:

Byhåla. Den som aldrig har upplevt det kommer aldrig att förstå det, någonsin. Men det är onekligen något visst med byhåla. Jag har inte alltid gillat det, faktum är att jag avskydde det under en period av mitt liv. I sommar har jag dock insett charmen med mopeder som kör omkring halva nätterna, snuskillar som hänger i "centrum" tillsammans med fjortistjejer med alldeles för plockade ögonbryn. I min byhåla vajar dessutom innebandyflaggorna i vinden precis utanför konsum. Vi lever på innebandyn, den är vår stolhet, utan den vore vi ingenting.

Uttryck:

Spejare. En benämning på folk som vet allt om alla. Ordet användes i en mening under en diskussion om vissa personers förnekande att de inte hade koll på folk från högstadiet. Meningen löd ungefär såhär "men vad töntigt, varför kan folk inte bara erkänna att de är spejare". Alla i ovannämnda byhåla är spejare. Vi vet allt om varandra. Alla är vi tvungna att ta samma nattbuss hem. Punkt slut.

Tjat:

Stod Jens (a.k.a filtrocken) för alla kategorier. Ja ja, jag vet att du har en JÄVLA KLUBBIIII på torsdagar dit du bjuder folk från östermalm för att de ska spruta champange på V.I.P-avdelningen så att det ska föreställa något slags Uppsalas stureplan. Ett jävla massa tjat var det iaf.

Tjat nr 2:

Visst, Sienna Miller är min stilikon också, och visst, jag hade också långa halsband, volangkjol och sånt hela sommaren. Men det måste finnas en gräns på tjatet. Ebba von Sydow- I adore you, men var det verkligen tvunget att slita ut begreppet (och stilen) bohemchic så fruktansvärt? Det enda som var positivt med tjatet var att det till slut blev ett internt skämt för mig och mina kompisar. Bohemchic.

Fashionista:

Vem annan än Emma skulle kläcka ur sig kommentarer som "jag har sett att det i höst ska bli mer inne med såhär clipps och sånt" eller "den där jackan är fin, den är lite det nya barockmodet"?
Skönt med någon som vågar ta citat direkt ur ELLE och säga de högt och ljudligt inne på HM som om de vore ens egna.

Kändismöte:

Var helt klart med Christian Walz. Liten och söt sitter han och väntar på champange på ovannämnda V.I.P-avdelning då Matilda full och glad kläcker ur sig frågan "såg du oss? vi stod längst fram" Christian  svarar "ja, jag såg er". Under de resterande 10 minuterna sitter han och beklagar sig högt och ljudligt angående Anna Book som kvällen till ära agerat förband åt honom (!)med några gamla godingar (läs schlagercovers). "Och jag ba tänkte, Anna Book!! Vafan gör hon här!?!?!, vad håller hon på med!?!?Och förband åt mig!!!".

Sämsta:

RIX FM och City 106,5.
Anastasia, Carola och ett jäkla pumpande av Amy Diamond. Därimellan töntig reklam och radiopratare som säger plumpa saker som "om du inte har lust att gå ut ikväll, eller att titta på tv så kan du ju alltid ratta in City 106,5, mer musik, mer variation". Finns väl inte en människa som frivilligt skulle välja dessa radiostationer framför att titta på tv? Inte nog med det så hade RIX FM en tävling där man kunde rösta på den låt man tyckte var den bästa sommarlåten genom tiderna, "sommartider" och "bailando" var nominerade. Gäsp. NRJ, allt är förlåtet, kom tillbaks!

Det kommer mera...






hits