there´s a boy I know, he is the one I dream of...

looks into my eyes, takes me to the clouds above. I lose control, cant seem to get enough. when I wake from dreaming, tell me is it really love?


han stod lite längre bort på dansgolvet
. 20 meter bort kanske. men jag kunde se honom. plötsligt satte DJ:n på  räkans favoritlåt. en riktig kultlåt. alla jublade glatt och dansade.
vi sneglade på varandra och log.


how will I know if he really loves me?


det var hippt. det var storstad.

katalin på juldagen var verkligen sjukt bra. en riktig klubb för en gångs skull.det var hippt. det var storstad.  inga finlandsfärjelåtar, inga fejkbrats. utan riktig klubbmusik och de verkligt coola människorna. en perfekt blandning av folk.  hanna var hemma ifrån london och kunde inte sluta vrida och vända på sig, "alla svenska killar var ju så jävla snygga". I know the feeling. måste säga att jag kände likadant även om jag inte direkt bott utomlands under hösten. men det är skillnad. örebro är så jävla dokusåpa. bonnigt överstajlat. detta gäller inte alla såklart. och givetvis finns det i uppsala också...men örebro skulle behöva ett rejält lyft på många områden, men den diskussionen tar vi en annan gång...


för övrigt är juldagen en rätt speciell dag att gå ut på. särskilt när man besöker sin hemstad.
det finns vissa personer jag träffar 2 gånger om året. på juldagen och på bryggan på sommaren.
bland annat  grabben jag var förälskad i en gång i tiden. jag lever fortfarande i en vision om att det är han och jag. den här gången lyckades jag att inte hångla med någon annan framför ögonen på honom i alla fall. det var ett stort framsteg. men jag kan inte stöta på honom. det går inte.
min livsfilosofi är att fånga dagen och göra allt jag vill. när det gäller kärlek är jag dock förbannat feg. men i sommar...

knätofs var såklart också där. knätofs är enormt charmig men man kommer inte längre än så. jag har inget att hämta hos honom längre och tänker låta honom vara.

annat som hände var att folk ifrån förr (läs gamla klasskompisar) taffsade och gav mig skamliga förslag....även vissa storvretabor var på hugget. det har börjat hända alltmer senaste åren och inleds alltid med frågan "du kommer ifrån storvreta..va?" vilket är en helt onödig fråga då man är mycket väl medveten om att det är så. förmodligen vet man namnen på personen i frågas syskon och vilken enhet de gick i på ärentunaskolan också.

niklas ifrån spanskan på skrapan hade riktigt malfoyhår. jag kände inte alls igen honom och började tramsa såklart. "där är malfoy, erkänn att du vill ragga upp honom hanna!". varav niklas vänder sig om i baren, tittar på mig och hälsar. efter 2 sekunder ser jag vem det är. han vänder sig då om igen och säger  "känner du inte igen mig eller är du bara dryg". jag ba "ehh...alltså, ja men nu ser jag ju vem det är...ehh spanska med elisabet, härliga tider...ehhh".

och där faller ännu ett år...

sönder till små minnen
alla dagar blir till igår...

det var först när jag träffade piff och puff släpandes på en varsin stor resväska som jag förstod att höstterminen faktiskt är slut. vi stod framför varandra utanför 26:an på studentgatan och visste inte vad vi skulle säga. det enda jag fick fram var "are you leaving?". de nickade och önskade mig "merry christmas" på sin brutna italienska/spanska. sen gick de.

jag har vant mig att träffa människor som jag aldrig kommer att se mer. de senaste åren har jag lämnat eller blivit lämnad ett flertal gånger och dessa avsked har delat upp åren i kortare perioder. i örebro har avsked blivit naturliga avslut på terminerna. som när daniel åkte förra hösten. jag skulle inte påstå att piff och puff har gjort några speciella avtryck i mitt liv eller att jag kommer sakna dem. det var nog mer själva känslan.

det har varit en märklig höst. det har hänt mycket men samtidigt ingenting. den har präglats av stress, utveckling, slentrian, förtvivlan, glädje, förvirring, frustration, insikter & kärlek. allt detta i en salig blanding.

en termin återstår för mig på studentgatan.

men innan dess ska jag hem till uppsala. min tillvaro där är delad ifrån örebrotillvaron. lite väl mycket ibland. det är två skilda världar som sällan möts. så fort jag åker in med bussen i flogsta känner jag det. det känns fortfarande som att det är då jag kommer hem. men samma känsla har faktiskt infunnit sig i mitt studentrum här på studentgatan. rätt många gånger på sistone faktiskt.

och där faller ännu ett år
spricker upp och försvinner...


 







inflation i möten.

styrelsemöte, kulinfomöte, lösnummermöte, kulingmöte,ledningsråd, institutionsstyrelsemöte, sektionsråd, internationella gruppen, servicegruppsmöte,stormöte med campusmässan..

ibland infaller alla dessa möten på en och samma vecka. det är galet. det blir inflation helt enkelt & man orkar verkligen inte vara kreativ & alert hela tiden.

som idag. institutionsstyrelsen. kände mig totalt felplacerad. jag anser mig själv inneha ett helt okej ordförråd men därinne kände jag mig som värsta tonåringen. jag ba "ehh...öhh...jo men liksom, så att ehh....ba...typ....nääää..." medan doktorander, professorer, lektorer, studierektorer & allt vad det är alltid är verbala som få.

att kunna uttrycka sig bra är verkligen ett maktmedel. idag kändes det som att jag inte skulle ha kunnat  övertyga en mygga. men de lyssnade så snällt & tålmodigt såklart. undrar vad de egentligen tänkte?
"vad är det här för en liten blond  korkad tjej och vad i helvete gör hon här?!?"
dagen till ära hade jag dessutom klivit upp 1 timme innan mötet som ägde rum kl 13 för att jag hade varit ute & festat, sminket var kvar & mitt hår var ruffsigt som aldrig förr. typ knullruffs (fast det var det inte). bra intryck. verkligen.



"ehh...du får nog ta av dig skägget innan vi hånglar..."

varför var mitt span tvungen att springa runt i tomtedräkt hela kvällen? man kan fan inte ragga upp en tomte! det går inte. påminde mig enbart om det avsnittet i sunes jul, när sune ska köpa en "tjejgrej" till sophie och blir jagad av en massa olika tomtegubbar i affären. så kändes det ikväll. han var liksom överallt, fast jag visste inte om det var han eller någon annan. de var så många.

ofta man refererar till sunes jul. men micela är ändå  värst. när vi skulle sjunga "raska fötter" på julsittningen utbrister hon "den här låten sjunger rudolf när han ska hugga en gran".

hängde mycket med brudarna ifrån korridoren ute ikväll. sandra & viktoria. vi hade bland annat en diskussion om den jävla pianospelaren i våningen under. det roligaste var att viktoria hade fått för sig att det var storemma som spelade keyboard. HAHA!



jag=miljökämpe?

i lördags när jag var hemma hos cajsa & spelade tabu ( ett spel där man är två & två och ska förklara ord för den andra utan att nämna en rad andra ord) skulle jag förklara återvinning för cajsa utan att säga typ sopor eller kompost och jag utbrister entusiastiskt "jag tycker att du och johan ska göra det här!!" varav cajsa börjar skrika "gifta oss?!?"" knulla?!?".
fia, som sitter bredvid mig och kollar på spelkortet så att jag inte säger några "förbjudna ord" börjar asgarva.

""jag tycker att du & johan ska göra det här!" = återvinna. why? vi hade iofsej diskuterat sopsortering tidigare på kvällen när jag upptäckte att de slängde allt på samma ställe.

jag=miljökämpe? njaee.. det kanske är att ta i lite. men jag ska nog rösta på miljöpartiet i nästa val. och detta inte bara på grund av gustav fridolin...

fira med en cigg.

jag har spräckt 500-unika-besökare-gränsen. detta borde firas med en ciggarett. fast jag har inga. en annan dag.

min önskelista

läste på en blogg om någon som hade gjort sin önskelista i InDesign. rätt coolt. men som vi alla vet är jag inget proffs på detta program. om så vore skulle en hel del saker i mitt liv se annorlunda ut för tillfället.

well. här är min önskelista iaf.

1) Bounce-dvd:n - bounce live på nalen.

2) en massa böcker. jag som har tid att läsa så mycket. har hållt på med harry potters fjärde bok "harry potter och den flammande bägaren" (fast på engelska) sen innan sommaren... men ändå. det finns så mycket böcker jag skulle vilja läsa. bland annat: Det är 1998 och har precis börjat snöa av Sigge EklundFashionistas, The devil wears prada m.fl.
en annan bok jag är rätt nyfiken på är Dannyboy och kärleken (töntigt namn) som handlar om en student som kretsar omkring i uppsalas nationsliv. alltud kul när man känner igen platser och sånt. som när vi var i dublin och elin & rosanna hela tiden läste upp citat ifrån Marian Keyes böcker om att ranelagh (där de bodde & jag nästan bodde)  var den mest "posh" stadsdelen i hela dublin.

3) locktång. jag måste ha det nu. helst skulle jag vilja se ut som cindy från idol i håret.

4) mjukisbyxor med tillhörande jacka. en från Juicy couture skulle inte sitta helt fel men då de kostar typ 2000 kr så jag får nog nöja mig med den från bik bok.


det var nog det for now.





rektorn, göran , mr universal & jag

det har varit en annorlunda dag idag.
den började rätt normalt. jag sov längre än planerat. kravlade mig upp vid 10. åt frukost tillsammans med MTV:s "top 10 at 10" som dagen till ära körde brittiska artister och således bara spelade gamla oasishits.
kollade lite på min nyinköpta pilatesdvd (jaja, jag vet, jag blev övertalad av den där människan som ringde och påstod att "du är en av få utvalda som kan köpa en pilates eller yogadvd för enbart 50 kr", men jag kunde inte låta bli. var så billigt) medan jag borstade tänderna. till slut blev jag så less så jag snabbspolade. men det gick ändå JÄTTESAKTA. suck, pust, stön, jag kommer inte palla träna till det där.

käkade lunch med prefekten i kraka. universitetet känns onekligen som en gymnasieskola ibland.
man känner igen så många. folk kollar "varför äter hon lunch med den där gubben". inte nog med det så kommer självaste rektorn och sätter sig vid oss. inte för att så många vet hur han ser ut . och ja, jag kan bekräfta ryktet om att han ser ut lite som en pingvin. men ändå, inte alla som har ätit lunch med rektorn. dessutom hämtade han kaffe till mig. rätt trevlig faktiskt.

vi skojade rätt mycket om rektorn på ett lösnummermöte häromsistens. att han borde göra som påven. det vill säga gå ut på sin balkong och vinka en gång om dagen.

efter lunchen hade jag och maria möte med studierektorn för MKV tillika min och malins handledare på vår b-uppsats. måste bara tillägga att jag nog innehar skolans bästa utbildningsbevakare. kredd till henne!! maria har eventuellt lyckats med konststycket att ta tillbaks en kurs som skulle ha ställts in. fortsättning följer...

studierektor göran. ja, han är ju också ett kapitel för sig. jag är fortfarande lite bitter för att han bara gav mig G på metodtentan. snåljåp. när vi kom ut ifrån mötet höll jag på att gå åt fel håll och då kläcker han ur sig "har du inget lokalsinne?!?!". mitt framför Mr B som precis kommer gående. faaan.


jag har också pratat i telefon med mr universal himself idag. han drog på sin fetaste stockholmska.
"alltså, jag kan bara säga en sak, att det kostnadsförslaget niiii hade lagt fram inte kommer att hålla, det räcker inte ens till en sillburk liksom...."  "och, jag kan också säga att niiii ska vara där nere, för på övervåningen kommer det vara en aktiemiiiiiddag" .
ja du...what to say. skulle vilja lägga upp en bild på karln i full klarasmundering. men jag känner på mig att jag kommer bli stämd snart. namedroppar alldeles för mycket.


min MSN har kraschat ihop. flera gånger när jag har skrivit till folk har de frågat "men varför är du offline" fastän jag är online. nu har jag fått en förklaring till varför ingen skriver till mig längre iaf.








"but carriiiieee, you know that I´ll have to work in the gallerrrrryyyyy"

17031-28

eller den här ryska snubben kanske är värst förresten. jag vet inte.

"he is soooo hansom!!!!"


var det första carrie sa första gången hon såg mr big. vadan alla dessa fula killar i sex and the city? jag & emma diskuterade det tidigare ikväll, att den enda, som skulle kunna klassas som snygg, är samanthas modell-pojkvän. visst, varför bry sig om utseende så förbannat, men det roligaste är att de jämt kläcker ur sig kommentarer som "he was rich, nice and extremely goodlooking" om någon som ser ut sådär....njaa...som en gubbe liksom. varför kan de inte få män i sin egen league? brist på vackra manliga skådespelare? nej, det håller inte. det är bara att kolla alla high-school-serier och dylikt. fast där är det ju mer pojkar, och i sex and the city ska det vara riktiga män. jag kanske inte bara gillar man-looken. fjunisar är nog mer min grej.

17031-23

sooooooo hansom, eller?



17031-25

emma påstod att mr big är snyggare än aidan. nej nej nej....skulle 2000 ggr hellre vilja vara med aidan än med mr big. men det kanske är för jag var tillsammans med en kille som hette aidan när jag bodde dublin. dont know.

17031-24

den här är ändå värst. charlottes trey som vägrade att ha sex och istället runkade inne i badrummet tillsammans med ett gäng porrtidningar. usch.

cykelbyxor? vad tänkte du på?

är egentligen alldeles för trött för att blogga men jag måste bara flika in en grej som erik sa till mig när han besökte mig för att intervjua mig till lösnummer om inbrotten i kulinforummet.

mr B gymmar i cykelbyxor. och med marienette. herregud. vilka komplement till träningen. där sprack i varje fall den visionen. attans. och jag som ska gå på universitetets årshögtid i inhyrd balklänning (som universitetet till och med betalar) och äta 7-rättersmiddag i shotsglas tillsammans med mr B. hur ska jag kunna hålla mig för skratt. cykelbyxor? vad tänkte du på? jag som trodde jag började få grepp om dig.

om 7 timmar ska jag kliva upp och starta igång korrekturläsning AB. uppsatsinlämning kl 12.00. woa woa. skönt att få in skiten. försökte räkna hur många gånger jag skrivit "konstruktion" de senaste dagarna. gick inge vidare bra.

godnatt.


hits