4 av 5

dagar lediga - välbehövligt, underbart, roligt och så ofta när man slappnar av, förkylt.

I fredags hade vi i "tjejgänget" (yeah) middag med medelhavstema som var lika med vitvin & godaste efterrätten (daddlar, grekisk yoghurt, valnötter & honung) ala Ylva. Gåutfrågan var som vanligt närvarande men fick stanna vid en önskan. Som vanligt var vi präglade av jobbtrötthet. Vi är inte studenter längre & om vi är det inte den typ av studenter. Tyvärr. Vi saknar det.


Lördag förmiddag. Brunch på String. Ylva frågade mig hur jag blivit en sådan rastlös själ och vi pratade om fenomenet. De "mitt -nya- liv-listor" vi förde i högstadiet, rädslan för att livet ska ta slut men framför allt rädslan för att titta tillbaks och känna att man inte har levt ett innehållsrikt liv. Vi struttade vidare till mysigaste butiken i Sofo: Grandpa. Sedan lämnade Ylva mig, jag köpte en skinnkjol och tog tåget till Örebro.

I Örebro var det släktkalas. Jag känner mig fortfarande som främlingen, den nya flickvännen som ingen vet vem hon är. Hon som aldrig är där, hon som har tvingat med Anders bort från Örebro, familj och släkt. Det är ingen härlig känsla och jag tacklar den med att bli tystlåten och dra mig undan vilket inte gör det hela bättre. Och som vanligt hade alla presenter förutom oss och jag kände mig ännu dummare.  Som tur var hade jag Klara och Anja att luta mig emot. Kvällen led mot sitt slut och vi gick på Klubb Smart. Klaras kompisar spelade skivor och Linn var med och bjöd som vanligt på äckliga cigg. Vi dansade och hade kul och sket i allt vad spelning på övervåningen hette.


   

Dagen därpå träffade jag Ulrika för första gången på typ ett halvår. Vi Bara Vara-fikade och pratade i  3 timmar. Vi har alltid så mycket att prata om. Ljuvliga konversationer. Därefter slingade Anja håret på mig (bäst!) och vi åt upp Coop-glassarna i frysen på Fredsgatan. Jag hann tänka en sista nostalgisk tanke om att det kanske var sista gången jag var där innan det var dags att springa till bussen.

 


Måndag och ett regnigt Stockholm. Jag hjälpte med A med skoletande, vi drack varm choklad på Vetekatten och kollade in "nya" Pub ( jag vet, granne med jobbet men jag hinner aldrig gå någonstans på dagarna). Verkligen schysst. Fair trade blandat med vintage blandat med design. Jaa, det kan bli något.

Tisdag jobb men dagen idag ledig med familjbesök inplanerat. Dock hade både Erik och pappa insjuknat i magsjuka så det var bara mamma som dök upp. Inte illa det. Mamma är min favorit. Vi fikade på Kulturhuset, kollade Martin Parrs fotoutställning, promenerade i strålande höstsol till Djurgården och åt soppa på Rosendal. Och besökte Gudrun Sjöden såklart. En typisk mamma-dag.

     

Mamma tyckte min paljettmössa var "fin men lite plastig".

Fy farao vad jag älskar hösten

 

I jakt på nordea-kortet

Jag letar efter mitt nordeakort i den rosa lådan för att kunna betala diverse räkningar ( en räkning jag är riktigt sne på är en sabla Glocalnetavgift som jag vägrat betala och nu fått 100 kr skuld på från något jävla kreditbolag. Jag var ute och spatserade kring Fridhemsplan i våras då en sån där säljare dyker upp, tar tag i min arm skithårt och väser i mitt öra " alla som går förbi här idag får gratis abonnemang från Glocalnet". Jo tjena. Hon bokstavligen tvingade mig, under hot, att avge personuppgifter. Sen fick jag en räkning på typ 29 kr som jag struntade i att betala och så använder dom sig av något jäkla kreditbolag. Blir så sne. De kan ju uppfostra sina så kallade säljare först....) Jag hittar inte kortet. Istället hittar jag...

Mitt & Emmys vinotekskort från Behrn Hotell i Örebro ( vinotek är jäkligt schysst, borde finnas på fler ställen)
En holländsk Metro
Två ejfungerande mobiltelefoner
En trasig kamera
Namnskylten jag hade när jag jobbade som studentambassadör en gång.
Anders pappas Medmera-kort
Tio halvskrivna anteckningsböcker
Mitt Sun-card
Ett kort på Storvreta-tar-slut-skylten jag tog när jag var ute och promenerade och fotade för typ fem år sedan.
10 dollar
En "Visitors guide" från Amsterdam. Det bästa är helt klart avsnittet "Police and safety";
"If you visit one of the women, we would like to remind you they are not always women. In case you have any problems with a girl or a pimp, dont hesitate ask a policeman/woman, we know why you are here and you can hardly surprise us anymore"


Nehe. Får väl pallra mig till Nordea och fixa ett nytt helt enkelt.

Hej&Godnatt.

Life is fucking beautiful

Just nu är jag inne i en känslomässig period där jag verkligen känner att jag lever. Det är skratt ena dagen och tårar den andra. Det är en hel del som är jobbigt som jag inte orkar gå in närmre på. Dock är det massvis av saker som är helt vackra och enastående. Och jag tror på att allt det vackra på något sätt har sitt ursprung i lidelsen. Det är livet, det är vänner och det är kärleken. Det finns så jäkla många människor jag tycker om.

Jag trivs på jobbet. Jag har fått lite mer ansvar och det är kul. Jag kommer aldrig bli någon vän av ordning och stanna inom Topshop kommer jag aldrig vilja göra men jag trivs att gå till jobbet. Just nu. Dessutom har jag insett att de flesta jag jobbar med är så jäkla bra. Det finns så många jag gillar. Många som håller på att utvecklas till riktiga vänner.

Människor är i grund och botten bra. Två av mina barnsdomsvänner ska ha barn och jag håller inte med dem. Men de är inte jag och jag är inte dem. Det är så dumt att utgå ifrån sig själv. Jag gör det gärna och det resulterar i förakt och inskränkthet. Det är bara dumt.

Idag hade vi personalshopping och jag köpte fin jacka och fina skor och en paljettig mössa som egentligen var ganska onödig men jag blev glad. Inte på det sättet jag blev glad på förut när jag köpte saker. Det var en annan sorts känsla. Sedan gick jag, Fanny, Colombine och Sofia och fikade och skrattade.
Jag gled vidare till Kilroy för att få resråd och känslan som varit överhängande i flera dagar försvann helt. Jag blev helt sprallig och full av livslust av att sitta där och prata om destinationer, länder och städer. Inget är bestämt ännu men det är en bra början.

Jag kommer hem sent men njuter av ensamheten. Jag dricker te, skriver till Yuki och bokar biljett till Paris. Imorgon kväll ska jag äta middag och bara vara tillsammans med några av de bästa. Sen blir det helg i Örebro med min älskade och med många kära vänner.

Livet är ta mig tusan vackert men det vackra kan bara framträda där det fula finns och det fula finns också men just nu ser jag mest det vackra.


Hollandklotter

Idag hittade jag en massa klotter jag skrev när jag var i Holland. Då kom jag på att jag aldrig riktigt bloggade om resan dit. Nu känns det hela avlägset och försent. Men jag hittade iaf den här listan

Things we regret
 
I regret going to too many house parties, they always got broken up anyway.
I regret going to three football games ( and not less)
I regret not going to the Grand Canyon
I regret having a huge crush on Steve Brown, a.k.a the Kiwi (Dom.)
I regret my stupid decisions with american boys involved (Marieke såklart...bör tilläggas att M typ gjorde slut med sin pojkvän hemma för en ameriansk pilot. Det skulle hon aldrig gjort. "Piloten" kunde inte stava och erbjöd M ett "boob job")
I regret paying 600 dollar for a tiny tiny room in Adelphi with no privacy (oh yes!)


Vi hade en del gyllende tillfällen på vår lilla reunion och de bästa var helt klart stunder som denna, när vi pratade gamla minnen och garvade åt allt. Vi satt på ett litet fik i Jordaan och drack Cappuccino och det var så himla gemytligt.

Innan dess hade vi ätit lunch precis intill kanalen. Jag gillar Amsterdam. Skulle kunna tänka mig att bo där ( även om det är sjukt mycket saker jag ogillar också som exempelvis red light district, naiva och dumma amerikanare som tycker de är i paradiset på jorden för att de kan röka braj överallt, skräniga engelsmän på svensexa som tar sista chansen att köpa en hora). Det finns liksom två sidor av Amsterdam och jag försökte under hela vistelsen proppsa på att vi skulle uppleva den genuina riktiga staden. Det är inget fel på att "turista" men mycket av turism är bara bluff och båg enligt min mening.

Som det här exempelvis:

image363

Det borde vara förbjudet att kunna tjäna pengar på skräp som det här.

Ett annat gyllene tillfälle under resan var sista dagen när vi hängde i någon slags nationalpark. Holland är ju sjukt överbefolkat. Det är liksom folk överallt. På grund av detta har man nationalparker dit man betalar inträde för att kunna cykla omkring alldeles fritt (  givetvis är det folk överallt i dessa parker också..). Vi satt och fikade i timtals iaf och pratade om allt roligt, löst folk på ASU. Det roligaste var att Dominique och Maria hade stenkoll på även alla studenter från i våras ( fast ingen av dem var där) vad de hette i mellannamn, vilka de dejtade, vilka de var vänner med och så vidare.  Och jag som trodde att jag var en facebookstalker.

image364

Käck bild i den käcka parken. Det syns på oss att vi gått på ett american college, yeah.

jagad av tiden

Jag känner mig ständigt jagad av tiden. Det är fan redan november och jag känner mig inte redo (kommer jag någonsin känna mig det?). Jag ligger ständigt en månad efter. På jobbet har de satt upp en lista där man får välja om man vill jobba jul eller nyår. Vem orkar planera och tänka så långt fram i tiden? Jo. Det gör ju jag. Är det någon som kan planera så är det ju jag. Så sitter jag där med min kalender och ribban är som vanligt skyhög. Det är min bästa och värsta sida. Jag sätter ribban så jäkla högt. Och jag vet i bakhuvudet att det där, det går inte, men likt förbannat fortsätter jag. Och ibland går det faktiskt. Men Ibland inte. Men huvudsaken är väl att man försöker, eller? Sen att man bli besviken då och då, det gör väl inte så mycket, eller?

Jag tror inte någonsin kommer kunna sluta. Min driftighet är liksom en drog som håller mig vaken och vid liv.


veckans höjdpunkter

Onsdag kväll: ateljévin och livetsordtjejen med lust-för-att-baka-kokosbollar-dödande-föräldrar

Maja tog med oss till sin konstvänner för ateljevin. En ateljé är ju typ det ultimata rummet. För det är ju inte meningen att man egentligen ska göra något annat där än att skapa. Fan vad jag skulle vilja ha en ateljé! Inte för att jag målar men schysst att ha ett rum bara för sin kreativitets skull. Sen åkte vi till Underbara bar för att lyssna på en kille med lustiga glasögon och antikapitalistiska drömmar. Det var fint. Jag såg en tjej som gick i min klass under typ två månader i lågstadiet. Jag tror inte hon kände igen mig. Jag minns iaf att jag var hemma hos henne en gång och bakade chokladbollar och att  hennes föräldrar sa " Karins kan vi spara till när vi ska ha främmande" bara för att jag inte lyckats få mina lika runda som hennes. Snacka om att krossa kokosbollsdrömmar! Sen började hon som många andra ungar i Livets ord-skolan där de hjärntvättades med antievolutinsteorier.Nej det är ingen myt. När jag jobbade på MC var hälften "Livets ordare" och de skrattade en rakt upp i ansiktet "så, du tror att jag härstammar från en apa?, hahaha"

Fredag dag: kort jeanskjol och
Rafael Edholm

Dråpligaste ögonblicket i provrumshistorien inträffade innan stängning i fredags ( tilläggas bör att proven är varje topshopsarbetares värsta mardröm, antingen går man ut där med en känsla att vilja mörda någon, vem som helst egentligen eller så försöker man hålla humöret uppe, tappar energi och blir asfnittrig). I fredags var det alltså min tur och jag valde det sista alternativet. Vid sju var alltså fnitternivån hög. Intågande kommer Rafael Edholm med fru och unge. Rafael och sonen lägger sig i soffan medan frun provar. Strax därefter kommer en man i rejviga platåskor in. I handen håller han tre plagg. Två jeanskjolar och ett par Kate Moss-jeans. Strax därinnan har jordens mest irriterande kund ännu en gång sprungit in med typ 1000 plagg samt Svreta-celebrity Selam Fesshaie a.k.a JC-modellen, tågat in. So, here I am. Fnittrandes och glatt ovetandes står jag och pratar med Fanny när plötsligt mannen med platådojarna dyker upp i lila tajts och världshistoriens kortaste jeanskjol. Mannen ber om råd och frågar om kjolen är för kort. Pungkulorna sticker fram och jag blir helt ställd. "Njaaee..." börjar jag. "kort?" Ja...lite kanske, men kan du vända dig om, bara rumpan täcks så..ehh". I samma sekund kommer tjejen med 1000 plaggen ut och placeras dessa tillsammans med galgarna som ett stort nystan i min famn och sticker. Jag blir ännu mer ställd och vänder mig till Fanny och frågar vad hon tycker. Gubben & jag tittar på varandra och börjar fnittra. Gubben går in igen. I soffan sitter Rafael och skrattar sig dubbelvikt. Sen går ryktet på Topshop. En efter en ska komma in & titta på den stackars gubben. Jag får nog och säger att det faktiskt inte är en apa i bur. Gubben kommer ut igen. Denna gång i Kate Moss-jeansen. De sitter som ett smäck och passar utmärkt till hans pjux. Selam Fesshaie kommer ut och flinar. Någon sticker in huvudet. Rafael går ut skrattandes. Jag är den enda som kan hantera situationen. Gubben köper jeansen och jag slår vad om att han har fått ragg vid det här laget.

Oj vilken lång historia.....

Fredag kväll: Ylva&Suss på besök

Kinamat, rödvin, godis och en massa prat. Vi är ganska olika numera. Suss bor i världens största villa och jag flyttar omkring i en massa lägenheter,använder andras husgeråd och möbler och vet inte vad jag ska göra med mitt liv. Vi hade riktigt bra snack iaf om det ena med det andra. Som vanligt mobbade vi Ylva för hennes guldfisksminne. När vi pratar om gammalt löst folk från Storvreta sitter hon som ett frågetecken och sen säger hon " jag har massor av vänner på facebook jag inte vet vilka det är men jag ser att de är vänner med andra av mina vänner, säkert gamla klasskompisar". Och när hon ska gå in på mailen minns hon inte vilken adress hon brukar gå in på. Hmm..ska man börja bli  orolig för tidig demens?

Sen pratar vi och Ylva somnar mitt i en mening. Hon kan somna hur lätt som helst den tjejen. När vi var små och sov över hos varandra skulle jag alltid läsa på kvällen ( snacka trökig unge som ska läsa på sova-över-partyn)och Ylva somnade alltid med boken i ansiktet.

I morse sov vi alldeles för länge. Sen blev det stan en tur och kappköp innan det var dags för mig att gå till jobbet. Det där jobbet. Jadu sannerligen.

Godnatt&hej

jajamensan

Jaha. Då sitter man här igen då. Det är lördag och jag är ensam och ska inte gå ut. Övervägde länge att följa med antingen ett gäng till Café Opera eller ett annat till Hotel Reisen  ( jag har alltså alternativ, okej?! jag är lyckad) men jag orkar ta mig tusan inte. Dessutom talar allting för att man inte ska gå ut. Det är höst, det är kallt och ont om kontanter. Jag har jobbat för mycket och har noll energi.

Veckan har (förutom jobb) innehållit ateljevin, singersongwriters i lustiga glasögon, stopp i avloppet, sova-över-party med påhälsande Ylva&Suss, geishachoklad och minne som en guldfisk. Mer om det senare. Over and out.

magkänslan finns den?

Modevetenskapen är slut. Pluggandet för min del är alltså över för en tid  ( om det visar sig att jag klarat den märkliga tentan det vill säga). Skönt på ett sätt. Att jobba heltid och plugga samtidigt kanske inte är det ultimata (hur jag hade tänkt hinna med c-uppsats också ter sig nu som ett stort frågetecken, vad tusan tänkte jag!?). Sad på ett annat. Ja. Sorgligt. Jag saknar studentlivet så mycket. Men jag vet att om jag inte börjat i den där klädbutiken jag så länge suktat efter hade jag aldrig fått ro. Nu vet jag. Mer än så här var det inte. Som tur är är pengarna inget att klaga över och så fort det känns tungt och gräset-är-grönare-på-andra-sidan-tankarna sätter in påminner jag mig själv om det. Resa vill jag. Resa ska jag. Eller? Jo. Sen ska jag komma hem, ta ut examen, få exakt den praktikplatsen jag vill ( vad det nu är...) få drömjobbet...( om jag inte vet vart jag vill praktisera vet jag knappast vart jag vill jobba heller...)

Förvirringen stiger. Tankarna hopar sig. Vad ska jag göra? Vad borde jag? VAD VILL JAG?! Framtiden som förut verkade så självklar blir helt mer blurred. Är det här vad jag egentligen vill!?

Min vilja har flygit bort någonstans. Kom tillbaks.

Känslan av meningslöshet verkar ha bosatt sig i min kropp på heltid. Försvinn.


luggklipp, bebispuré & förnedringstv

Luggklipp. Jag har varit så avundsjuk på alla med snygg lugg. Nu är jag här med min egen och insett att jag inte kan ha något annat än knut för att inte se ut som morsan i 7th heaven. Vad gör man?! Emma är snygg ändå för hon har långt och tjockt hår. Det har inte jag.

Well. Jag och A fikade på kafeét nere vid vattnet idag. Det var typ 10 bebisar där. Soft att vara bebisledig och fika med sina bebislediga vänninor hela dagarna. Vi tjuvlyssnade på dom. De pratade om hemmagjord bebispuré och facebook. "Bebis taggad 213 gånger" liksom. På hemvägen räknade vi barnvagnar och såg 20 stycken på 200 meter. Alltså en barnvagn per tionde meter.

Jag kan inte sluta förundras av detta place. Sprang en runda ikväll igen och passerade lokaler jag verkligen inte kunde identifiera. Ett dagis i amerikansk stil ala Jennifer Aniston (hon brukar ju jobba på dagis i sina filmer) eller en "vanlig" familjs lägenhet?  Kan man ha det så här? Sen sprang jag på Sjöstadskapellet. Ja, om ni vet hur funkiskyrkorna från 60-talet ser ut kan ni ju tänka er detta. Kyrkor och kapell ska vara mysiga inte "spejsiga".


"Bonde söker fru" är precis slut. Egentligen avskyr jag den typen av program. Medelsvensson sitter och skrattar åt de fula, dumma och outbildade bönderna liksom. Förnedrande. Men dock faller min politiska korrekthet ibland och jag dras med i det. Herremingud ska man skratta eller gråta?


Kampen mot SL

Igår körde Lasse hit min cykel från Örebro. Det betyder att den ständiga kamp mot SL, som jag fört i 4 månader ,är slut. Varje morgon har det klurats över plankningsmöjligheter - på Hornsgatan var det en lätt match -  Zinkensdamm är Stockholms mest övergivna tunnelbanestation. Jag kröp under utan protester ( förutom från en vanlig civiltant som ropade efter mig en morgon; "Men ska du inte betala!?!?"). T-centralen däremot har det varit värre med. Vakterna kryllar och när jag inte orkade gå till Gamla stan (också lätt att tjuvåka från) fick jag snällt ställa in mig i ledet vid Pressbyrån och köpa en biljett. Usch. Månadskort var det aldrig tal om. Nej, det skulle luras till sista droppen var spilld. Sen kom jag på grejen med sms-biljetterna. Jag redigerade datum& tid. Fungerade typ en gång tills jag stötte på Laleh i biljettluckan "den här är gammal". Jaha, serienumret skvallrade. Blev feg och konduktörerna på tvärbanan var ettriga.
Men det har varit en lärorik tid. Det känns som att jag har koll på alla tunnelbanestationer i hela Stockholm. Vilka som är bra. Vilka som är dåliga.

Min cykel är snygg men kanske trögast i stan. Jag blev ideligen omkörd av personer med hjälm och växlingscyklar, till och med i Götgatsbacken. Sen när jag kom till F12 tog liksom cykelvägen slut. Jag visste inte alls vart jag skulle ta vägen. Mysko. Försökte följa efter folk men hann inte med. Tio minuter sen som jag redan var ( vad är det med mig själv och passa tider?!? Annars är jag fan så ospontan men när det kommer till tider, det är en omöjlighet, jag skulle behöva en akademisk kvart på varje tid jag är tvungen att passa) övervägde jag att cykla på Drottninggatan men såg en snubbe som blev haffad och bötad av polisen.

Trots försening blev jag utsedd till rea-ansvarig. Det kan bli början på min väg upp i företaget. Tss. Chefen tillade: "men nu måste du vara med här, jag håller koll på dig". De ser mig precis som den jag är. Lat - men kan om jag vill. Jag är så sabla lat och lägger sällan ner onödig energi. Nej, jag har ingen åttafilig motorväg i mitt huvud. Jag bara låtsas. Ja, jag är rätt flummig egentligen som Josse sa. Och nej, jag skulle aldrig kunna misstas för att ha ADHD.

Det är väl ingen som gått på min ambitiös & duktig-image?! Den är all fake. Nu vet ni det.


Emma och Anders

1 år sedan. Jag har inte ångrat det en sekund.

den där Charlie...

image361

När Charlie är hemma hos svärföräldrarna utger han sig för att vara någon slags helyllekille...

image362

men sanningen är att den där Anders Charlie Olsson inte är så oskyldig som han verkar...Innan jag kom med i bilden gick det nog inte alltid så schysst till, eller? Tillsammans med en tjej för att hon städade ditt rum?  Nejvetduvad.

jag själv är ta mig tusan det bästa sällskapet

Ikväll är jag hemma. Själv. En lördag hemma själv. Det måste vara evigheter sen sist. Och jag är så jäkla nöjd. Sanningen är den att jag tycker lika mycket om att vara ensam som att umgås med folk. Jag pratar för mig själv, sjunger och allt det där som jag alltid gjorde i mitt rum på studentgatan och i lägenheten i Barcelona (de spanska bögarna var typ aldrig hemma).  Jag har forslat alla mina gamla skivor till Stockholm. Helt sjukt bra. Det är så mycket minnen jag inte ens kom ihåg att jag hade. Garbage, JLO och alla möjliga hembrända blandningar. St Etienne med "Only love can break your heart". Jesus. Och jag sjöng alltid förut. Fy farao vad jag saknar det!

Har varit ute två kvällar i rad samt jobbat. I torsdags hade vi ELLE-kväll på TS och efteråt drack vi upp resterna av vinet sen förra festen. Sen gick några av oss till TS Gallerian som gjorde samma sak. Det var galet faktiskt. Speciellt eftersom jag, Anders, Ana, Niklas & Rikard typ var de enda som inte var småchefer. Vi satt där i gallerians skohörna mitt bland alla skor och plötsligt börjar de så vanligtvis vänner av ordning till småchefer assupa och klä ut sig och en spiller ut rödvin på ett par dyra vita skinnstövlar. Skumt. Och nästa dag låtsas alla som ingenting och allt är på blodigt allvar igen.

Igår var jag pisstrött men följde ändå med Heidi och påhälsande Gabriella till Riche. Det var schysst. Riche hänger jag gärna mer på.

Resten av kvällen ska jag blogga, facebooka & allra sist krypa ner i sängen & kolla Sex and the city. Bäst.

Truman show goes reality i Hammarby Sjöstad

I måndags förmiddag flyttade vi in i Hammarby Sjöstad. Nästa gång ska jag inte packa i ICA-kassar.
Nu bor vi här i en övermöblerad studentlägenhet med ful soffa och fula fåtöljer ovanför en skolgård. På morgonen väcks vi av ljudet av en jätte som springer omkring i galonbyxor. Ja, precis så låter det. På Hammarby allé åker tvärbanan fram och tillbaks och hemmapapporna spatserar med sina barnvagnar. Barnvagnarnas paradis.
Området fascinerar mig. Det är som en egen liten värld. Sprang längs vattnet tidigare ikväll. Solen hade precis gått ner, himlen lös blå och speglades i vattnet. Allt var glänsande, splitternytt och perfekt. Bedårande vackert. Jag var tvungen att sätta mig ner på en brygga och blicka bort mot Söders höjder där vita bergens hus ståtligt skymtade - den riktiga världen. Hammarby Sjöstad är inte verkligt. Det är för perfekt. Träden står på exakt samma avstånd ifrån varandra och är precis likadana. I ett gym med panoramafönster utöver vattnet tränar perfekta människor. Det är inte verkligt. Det är Truman Show. En virtuell science fiction-värld. Vi har hamnat här och jag gillar det. Ja, på något sätt gillar jag det. Det är lugnt och det är skönt.

Igår gick jag hem till Ylva för pasta och prat (mycket japansk förnedringstv). Det var sorgligt att vara på Hornsgatan igen. Jo, det är lugnt och det är skönt men jag hör inte hemma här. Truman show-livet kommer inte vara för evigt. Det ska jag se till.

hits