jag är inte i fas

när jag är i fas då är

rummet städat
tvätten tvättad
sängen bäddad
dagens tidning utläst
kylskåpet välfyllt

nu är jag inte i fas.

jag har ingen mat. bara rester av dagens fika. morotskaka är ingen vidare föda. det ligger böcker skrivna av alla dessa mediesnubbar över hela mitt golv. högen av dagens nyheter tornar upp sig bredvid sängen. det är söndag och jag har inte ens läst fredagsbilagan. tvättkorgen väller över. kaffeglasen står överallt.
varför prenumererar jag på 3 jävla tidningar? ELLE oktober läser jag i december. dessutom lånade jag cosmopolitan av simon (han sa att det var hans tjejkompis but I doubt it) när ska jag läsa den?

markus vill att artikeln om hypnosen ska vara klar imorgon. klockan är halv 23. jag har inte börjat.
dessutom sprack mina seven-jeans igår. bajs.
 
och vad gör jag? lyssnar på ace of base.







Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits