ägg och bakpulver kanske...


"Vad har man egentligen i muffins?" frågade jag Storemma inför skrivandet av en shoppinglista jag skulle ha med mig till ICA Tybble.
"Ehh...jag vet inte riktigt...typ ägg och bakpulver kanske...".
Hmm..muffins på enbart ägg och bakpulver låter jättegott.....äggmuffins liksom.

Var och inhandlade en hop med ingredientser idag...har aldrig ägt ett sockerpaket förut...men det kan ju vara bra att ha. Jobbar på att bli lite mer huslig. Tar ner recept från internet och sånt. Lelle har fått konkurrens i köket! Annars måste jag påpeka att det inte är någon vidare matlagning i vår korridor. Emma äter frukost minst 2 gånger om dagen, ibland slår hon till på en kycklingwok. Matilda äger ett oboypaket och en förpackning med pasta. Amerikanskan äter ljust bröd med sylt såklart.

Från det ena till det andra..

Veckans incident hände i lördags på ålandsjonas inflyttnings/födelsedagsfest.
Deltagarna på festen var jag, Matilda, Emme, grabbarna grus (orkar inte dra alla namn .Allas våran RT var iaf där) . Iaf, Per var rejält i gasen, sprang ut & in, ner & upp. Plötsligt kommer han in helt blodig i ansiktet men också totalt ovetandes om vad han har gjort. Kritvit i ansiktet låser han in sig på toaletten och vägrar bli fotograferad. Ska tilläggas att vi lyckades fånga in honom på bild ändå. Tihi.


Kvalificerat sig till veckans gubbe denna vecka har iaf Jörgen Habermas gjort. Länge leve den borgerliga offentligheten!


Här har vi honom i egen hög person. Önskar att Peter Berglez såg min blogg nu...vad glad han skulle bli av att se Habermas här. Kanske skulle maila adressen till honom...

Jurgen Habermas

Nej nu är det hopp i säng som gäller.

Ladda ner "the magic numbers".

Kärlek

Emma

Kommentarer:
Postat av: Stor-em

Hi hi, men tror inte du att äggmuffins e superbt??? EggMcmuffin liksom, grymt! Förresten måste vi äta den berömda frukostbuffén snart. Men nu mår jag bara illa. Din kladdkaka var super men att äta nästan en halv själv är i mesta laget...Eller va säger du Mathilda? Hur som helst, vi ses i morrn! Sov sött mini-me! PUSS P.s Ska starta en blogg så jag kan skriva om dina f****!!! Moooahahaha!!!!D.s

2005-09-15 @ 22:48:35

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits