My 23d birthday...

blev faktiskt mycket mer minnesvärd än vad jag hade förväntat mig. Hade inte planerat att göra det till en stor grej eftersom jag firade ganska mycket innan jag åkte.

Dagen började med en lång behövlig sovmorgon. Jag har fredagar off så helgerna blir extra långa. Perfekt. Framåt eftermiddagen tog jag mig till Dominiques residence som ser ut som äkta summer resort med pool och allt. Man ska inte ångra något man gör men visst grämer jag mig lite över att jag valde att bo på dyraste stället som dessutom ser ut som ett fängelse...men men..here we are, what to do?

I alla fall; jag, Dominique och Marieke badade och solade. Temperaturen har sjunkit senaste veckan så man kan faktiskt vistas utomhus nu utan att det känns som att ens blod ska börja koka. Det har även kommit några schyssta monsunregnskurar som fräschat upp luften.

Efter ett par timmar i solen drog vi ner till downtown Tempe; Mills avenue där jag shoppade födelsedagspresenter till mig själv på Urban Outfitters. Köpte en ny plånbok! Ni som har sett min senaste hemska oranga med guldfläckar vet att jag var i extreme need av en plånbok. Köpte även nya solglajor eftersom jag råkat tappa bort ännu ett par, de försvinner som smör i solsken de små jäklarna och jag behöver verkligen solglasögon. Bakom mina solglasögon kan jag va mig själv.

Sen gick vi ut och åt på PF changs, kinesisk restaurang. Schysst, gott och hyffsat billigt. Efter middagen styrde vi vår kos till en fest hos danskarna, Anna och Jeppe. Helt utan misstankar kliver jag in och möts av "ja må hon leva sång" på fyra olika språk och en tårta med Emma inglaserat och 23 ljus som var omöjliga att blåsa ut. Jag stod där framför 20 personer som jag knappt känner och blåste & blåste. Minnesvärt! Festen fortsatte med vin och drinking games.

Ikväll är det fest igen. Djungel/poolparty med the Outdoor Club. Gratis pizza. Vi utbytesstudenter älskar verkligen free food. Haha!




Kommentarer:
Postat av: Ängla

Grattis i efterskott sötis! :)

Postat av: Malin

gud du har fyllt år ju! grattis i efterskott! verkar som du haft en toppen födelsedag iaf!1

har du gått med i outing clubben? låter kul med djungelparty ju:) can i come?

den brittiska tjejen, holly, kan ha lockigt hår. hon hade alltid rakt när jag va där, men hon sa att det va lockigt egentligen. o hon hade lite problem med hur hon skulle göra med plattången, inte samma volt ju. så kanske e hon lockig nu. brunhårig e hon iaf, o lite fräknig, ja..

va o kollade på sounds i fredags, asbra!! va helt bakis på jobbet dan efter. har jobbat idag o ska jobba im med, sen e jag ledig en vecka:) sweet! men har en del att fixa, så mkt skit med england. va mkt lättare när jag skulle till usa, nu e de en massa skit med bostad o grejer som ska fixas. man måste ha 3 referenser, en guarantor, whatever det heter på svenska.. o massa annan skit. men men, det löser sig väl..

hare bäst! kram kram

2006-08-27 @ 19:02:27
Postat av: Erik

Grattis grattis!

2006-08-27 @ 22:31:03
URL: http://ecu.blogg.se
Postat av: Ullis

Grattis i efterskott!!! Stor kram från mig

2006-08-29 @ 12:23:34
Postat av: Matilda

Åh, grattis i efterskott gumman!

Jag har inte hört från dig på evigheter, du verkar ha det lika stressigt som jag! Ibland hinner jag inte äta eller sova..hehe!

Gratis pizza är jäkligt poppis här med, alla bara kastar sig över den =)

Nu ska jag plugga, kram

2006-09-10 @ 05:25:36
URL: http://blanc.webblogg.se

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits