Gästbloggare; Anders

Tack Emma för förtroendet.
Det är inte alla som får gästblogga på den här bloggen!

Måndagen den 2:a oktober landade jag på Phoenix flygplats. Efter en 17 timmars lång resa var man lite mör i kroppen. Detta försvann dock direkt när jag fick se min Emma. Konstigt att se varandra efter en sådan lång tid. Ovant att hålla någon i handen, ovant att kyssas. Det var nästan som första gången jag såg henne, samma känsla som på babar för snart 9 månader sedan.

Första tre nätterna sov vi på hotellet (eller snarare motellet) Americas Best Value Inn. Eftersom jag led lite av jetlag tog vi det mest lungt. Vi badade i poolen, solade, åt, sov och hade det allmänt bra. Då jag inte är van vid 40 graders värme förbrukades många t-shirtar. Jag svettades konstant.

Jag besökte även ASU:s campus. Kul att se vart Emma går i skolan. Jag fick också träffa några av Emmas kompisar på kvarterspuben "The Vine". Eftersom jag bara lyssnar på gangsta-rap hade jag lite svårt att kommunicera. Fraser från "get rich or die tryin'" gick inte riktigt hem.


Den tredje dagen tog vi vårt pick och pack för att flyga till San Francisco. Höjdpunkten på denna resa var helt klart utflykten till "the rock". Grymt! Mer om resan kommer i senare inlägg. Emma har paxat att få skriva om den.

I måndags kväll kom vi tillbaks till Tempe. Vi bor nu i Emmas studentrum. Jag börjar känna mig mer och mer hemma här, både vad gäller språk och kultur. När jag inte följer med Emma på föreläsningar (nervöst att presentera sig själv inför 100 personer) är jag i gymmet eller vid poolen. Life is pretty awesome, man kanske skulle stanna här?

17031-88


Varför fastnar inte solbrännan?!?!?


Kommentarer:
Postat av: Brorsan

Tjaba!
Låter som om ni har det bra =) Här hemma e det inte riktigt lika varmt. typ 8 grader idag ;)
GRATTIS till förlovningen! Föresten, jag ser på bilden att vi två e lika "bruna" =)
Hade bäst! vi hörs snart igen! Ciao

Ps. Glöm inte Isses Fila skor...och nåt coooolt till mig

/Lasse

Postat av: Suss

Ja du kanske ska stanna tills emma åker hem ;) Det är bara kallt och mörkt här!

2006-10-14 @ 14:16:55
Postat av: Annki

Titt ut! Inför 100 människor. På engelska. Jag ÄR imponerad! (jmf Gunter...)
Så klart att du har filter på kameran, som tar bort fyra nyanser av brunt. Det förstår i alla fall jag.
Vill bara säga att just nu är det 12 grader varmt, strålande sol, klar luft och underbara höstfärger ;-)
Ha de´ så jättebra! Puss & kram till dig & Emma!

2006-10-15 @ 13:46:26
Postat av: Johan

tjena brorsan!
verkar vara soft där borta, skönt med pool och värme! kul med förlovningen, grattis!!
jag håller med lasse, ska bli spännande med alla presenter =)
ha det fint! vi ses och hörs.

2006-10-15 @ 16:43:08

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits