jag brukar inte välja tryggheten och kommer nog inte göra det denna gång heller

Kom hem från jobbet för en halvtimme sen. Ja, vi stänger kl 21 numera. Galenskap, det är vad det är. Ikväll ska jag vara hemma, tvätta, packa och dona. Imorgon ska jag jobba fyra OB-timmar som jag dealade till mig av Anders. Mest för att stilla mitt dåliga samvete över att jag är ledig resten av helgen när jag hade kunnat jobba exempelvis söndag 10.45 - 20.30 och tjäna typ 2000 kronor. Efter skatt. Men jag känner mig så värd den här ledigheten. Det bär av till Uppsala och föräldrahemmet. Härligt. Jag ska läsa massvis, bada i jaccuzin, göra julgodis, gå på långpromenader med mamma, hänga med Josse, styra upp juldagsutgång ( katalin, hoppas), göra fina paket och allt det där jag gillar. Det låter som jag ska vara ledig en evighet. I själva verket är det bara 3.5 dag men det blir nog bra ändå.

Igår morse var jag på byrån. När jag väl satt där blev allt mycket svårare än väntat. Jag sa som det var och vi bestämde att jag skulle återkomma i mellandagarna med besked. Så nu är jag tvungen att gå omkring med beslutsångest hela julen. Fan också.

Båda alternativen är bra och det stör mig. Ett av dem borde vara ett dåligt alternativ men så är det inte. Dock funderar jag mycket kring om jag verkligen är redo för det struktuerade och rutinmässiga. Jag gillar ju mitt lite oorganiserade liv. Å andra sidan oroar jag mig över framtiden såklart och vad som kommer hända när jag kommer hem om jag åker. Jag är inte 19 längre. Jag kommer inte kunna leva på mamma och pappa.

Men det lutar mycket åt att resan blir av ändå...det är nog det jag vill. Jag brukar inte välja tryggheten och kommer nog inte göra det denna gången heller.



Kommentarer:
Postat av: Madeleine

Har följt din blogg ett bra tag, men nu tycker jag inte att jag känner igen dig längre...Du verkar inte vara samma spontana och levnadsglada tjej...
Tycker att du ska gå på magkänsla och satsa på miljöombyte..vill du resa, gör det!! Du kommer ångra det en dag annars...
Kram

Postat av: emma

madeleine, jag vet inte vem du är men kul att du läser. Jaa det lutar nog åt resan..jag vet, ånger är ingen härlig känsla.

2007-12-22 @ 23:16:30

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits