mitt liv, en enda stor klyscha?

Jag fullkomligt slukar ensamtid just nu. Mina sysselsättningar framför andra är att skriva och läsa. Kanske framförallt läsa. Det habegär jag brukade ha för kläder har nu dykt upp för böcker. Egentligen har jag böcker från förra julen jag inte ens läst, ändå går jag runt och suktar. Världen är liksom fylld av böcker och magasin som borde läsas. Per Hagman, Bitterfittan, Gossip girls ( kommer ju missa serien i vår, funderar på att ladda ner den redan nu, jultvtablån är inte sådär superimponerande...) Svart flicka/vit flicka... I Rodeos senaste modepanel(prettosamtal som finns med i varje nummer och som förs av redaktören, moderedaktören etc, det vill säga Rodeos klubb för inbördes beundran ) om popkultur är det någon som säger att hon ska sluta läsa böcker bara för att det är så klyschigt. Ja, kanske är det klyshigt. Men vad är å andra sidan inte klyshigt?

Äta ben&Jerrys (överskattad överprisad produkt) och titta på nedladdad serie, gå friska promenader, dricka rödvin, bli full och gå på klubb, köpa julklappar, koka knäck och göra smällkarameller, Rodeos krönikor...vad är inte klyschigt?

Jag avslutar med ett citat av bokdrottningen herself, Jessica Gedin

" Nostalgins kärna, kanske är det inte att vi längtar tillbaks till hur det faktiskt var, utan att vi längtar tillbaks till föreställningen om hur det skulle bli..."
.

Kommentarer:
Postat av: Steph

design utlottning på min blogg :)

btw, b&J glass är bara för gott, men priset funkar inte riktigt haha.


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits