In need of a makeover

Ska skriva en ny stil-artikel till Nollnitton snart. Den här gången om en tjej som heter Christel. Verkar döcool! Hon har även en vintageshop på nätet; http://rosalitavintage.com/.
Blev helt kär, förälskad, såld på den här. Det står att hon kanske vill behålla den själv men jag får väl övertala'na!

Min garderob är i uppror. Jag förstår inte vad jag tänkte när jag köpte alla de där kläderna. Inget passar ju ihop! Helgens projekt ska lätt bli organisering och inhandling ( where is da money?!?) vid sidan av att skriva två artiklar till Lösnummer. Deadline på måndag.

Håret behövs också fixas. Men hur och var? Tänkte pröva på att göra hemmagjorda slingor. Har inte vågat sen syrran färgade en "hjälm" på mig när jag var 16. Men om andra gör det kan väl jag?
Klippet då? Det finns ju tvåhundrafemtioelva salonger i den här stan. Någon local som vill tipsa?

Har funderat på lite olika haircuts. Mitt hår skulle nog passa i lite kortare. Modette-Eleonor har inspirerat mig. Men jag tror man måste fixa ganska mycket med det för att få det så snyggt. Är kass på att styla håret.
Sofi Fahrman är också fin. Är rädd om jag klipper det vill jag långt igen dock.

Kommentarer:
Postat av: David

Hej "Emsen". ;) Kul att det "går framåt" för dig. Jag fick lite nostalgitripp av bilderna på ditt rum och erat gamla hus. Gamla tider. :( Känns som att ungdomen är som bortblåst nu när jag ser det allt det där. Ett tomt hus, där jag spenderade en liten promille av min ungdom i tid, men en större del när det gäller minnen.

Nåja, ska inte vara poetisk. Msn/mail, du är välkommen. /D

2007-02-21 @ 06:26:53
Postat av: Anja

Hej Emma!Jag ska prova en ny frisörsalong på samma torg som husman hagberg imorrn, får se hur det blir så kanske jag kan rekomendera det, var billigt iaf :) Du kommer bli så fin såå om jag o Annki får slinga håret på dej, jag har gjort det på ganska många, e inte så svårt. Ha det bra vi ses på fredag kraaam!

2007-02-21 @ 22:30:14
Postat av: Malin

new york is ON! vore ju kanon haha!

och london är lika on! hade tänkt flytta dit i april, vet inte hur det blir nu, kan bli i maj ist. om jag bor där så bor vi ju klart hos mig. annars fixar vi nåt billigt hotell. bayswater brukar va bra.

camden är en självklarhet och du måste komma över en helg så att vi kan strosa runt på portobello road med. och så ska vi shoppa loss kring brick lane, vintage baby!!! sen kan man ju inte missa stora härliga topshop heller.

förresten, har du hemtelefon? inte för att du behöver ge mig ditt nr här isf, men...

kram!


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits